.

Beantwoord

Waarom valt mijn 4G soms weg?


Badge
Sinds 1 mei ben ik overgestapt van 3G naar 4G. Nu komt het regelmatig voor dat de 4Gverbinding wegvalt en zo kan ik dus niet op internet. Thuis op de Ziggo-wifi gaat dit prima, en ook als ik bij andere in,og op hun wifi, maar bijv buiten op straat heb ik geen inetrnetberbinding met mijn 4 G. Nu heb ik al vaker dit opnieuw ingesteld op de telefoon (Samsung Galaxy J5) , maar dit moet ik dus regelmatig doen, omdat de 4Gverbinding dus steeds wegvalt. Erg vervelend en dus ook niet goed bereikbaar voor o.a. de kinderen die moeders proberen te "what's-appen".
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 June 2017, 15:48

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge
Bij het opnieuw handmantig instellen (via de toestelhulp van simyo) stokt het bij punt 22, het gaat niet verder bij Instellingen....dan kom ik automatisch op een ander startscherm en kan ik niet op de knop "MEER" of "TOEVOEGEN" drukken...
Heey SusanSimons

Stap 20..21..22......... gaat over de standaard browser. Die hoef je niet perse te doorlopen. Ga tot en met stap 13 ok.. Opnieuw opstarten. Zet je telefoon zolang op 3G tot de moderator zich meldt kun je dan verder.. Toch?
Advies installeer Chrome. Simyo werkt daarop het beste. Stel er je startpagina in, bijvoorbeeld r Simyo of jouw favoriete site.

Laat even weten of dit helpt. Graag een terugkoppeling.

Groetjes.
Friesian
Badge
Hoi Friesian,
Vooralsnog gaat het nu goed!

Afwachten of net zo blijft, is nl al eens enkele dagen goed gegaan maar daarna weer dezelfde problemen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi SusanSimons,

Wat vervelend dat je 4G wegviel, maar goed dat de instellingen nu goed staan en je internet nu veel stabieler lijkt! Ik hoop dat het zo blijft. Ik heb voor de zekerheid je internet nog eens gereset, waarmee de instellingen allemaal opnieuw op het netwerk worden aangemeld. Doe daarvoor alleen even je toestel uit en aan.

Hou je ons op de hoogte?

@Friesian, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi,
Helaas na 2 maanden weer hetzelfde probleem....4G valt weg.
Heb de telefoon al eens helemaal opnieuw opgestart maar dit heeft niet het gewenste resultaat.
Kunnen jullie op afstand iets resetten of zo, of moet ik wéér opnieuw alles gaan invoeren....lijkt me niet de bedoeling om dit elke 2 maanden te doen toch?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Susan,

Jeetje, dit is niet de bedoeling! Gek dat je 4G weer wegvalt.

Bij deze heb ik de simkaart volledig gereset. Kun jij je telefoon weer even uit- en aanzetten? op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op ons netwerk.

Laat je mij weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma
Badge
Helaas, geen 4G na jullie reset....
Heb de telefoon volledig opnieuw opgestart zonder resultaat
Badge
Kan het ook aan een "verouderde" simkaart liggen (las nl zoiets op het forum)?
Wel vreemd als dit de reden zou zijn aangezien ik tot enkele dagen geleden wel 4G had op dit toestel met deze simkaart...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Susan!

Ah, wat jammer dat het niet werkte 😞 Ik heb nog even voor de zekerheid een reset uitgevoerd specifiek op je 4G-optie. Daarmee worden de instellingen opnieuw aangemeld op 't netwerk. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je me weten of dat werkt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Uiteindelijk het stappenplan nog eens doorgelopen en een optie welke aan moest staan (maar uitgevinkt stond) weer aangezet, en toen had ik weer wel 4G. Handig dat ik het had toen ik afgelopen dag weg was van huis.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Susan,

Woohoo! Blij dat het gelukt is :)



Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer