.

Beantwoord

Waarom moet ik naar 4G en waarom kun je maar in zo weinig landen gebruik maken van 4G?

  • 15 May 2018
  • 7 reacties
  • 251 Bekeken

Iedereen moet nu naar 4G en wat als ik dat helemaal niet wil? Gebruik maar weinig MB's maar moet nu eigenlijk 1000 MB per maand meer gaan kopen is jullie advies?
Het zou wel handig zijn als ik ze in Tsjechië zou kunnen gebruiken maarrrrrr daar hebben ze geen 4G als ik het goed begrijp, dus voor mijn voegt het niks toe behalve stress dat ik moet opletten dan ik niet boven de 1000MB kom per ongeluk met het snelle 4G.
Dus eigenlijk is jullie actie een soort van 'doekje voor het bloeden' zo lijkt het in ieder geval voor mij!
icon

Beste antwoord door franswon 15 May 2018, 20:06

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De optie om 4G wel of niet te hebben verdwijnt. Daarom wordt het bij iedereen aangezet. Het is echter wel mogelijk op de meeste toestellen om 4G uit te zetten. Dat kun je doen door de netwerkmodus van je telefoon niet op "4G/3G/2G", maar op 3G/2G te zetten. Op die manier zal je toestel geen verbinding maken met 4G. Simyo heeft ook een blog gemaakt met tips om te voorkomen dat je buiten je bundel gaat.

In het buitenland heb je niet altijd 4G. Simyo is daarvoor afhankelijk van wat de providers in het buitenland aanbieden. Simyo blokkeert in niet 4G in het buitenland, dus het zou moeten werken als de buitenlandse provider het aanbiedt.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Lilianvi,

Je hoeft 4G niet te gebruiken, je gaat wel naar het 4G netwerk, in je toestel kan je het maximum op 3G zetten.

Volgens de ANWB https://www.anwb.nl/vakantie/tsjechie/informatie/internet-en-bellen heeft Tsjechië wel degelijk een 4G netwerk.

Een moderator zal jouw bijdrage verplaatsen naar een deel van het forum waar dit meer op z'n plaats is.

Edit: @Groentjuh we waren gelijktijdig aan het reageren.
maar volgens Symio niet ???? Ik keek op hun lijst
Reputatie 7
Badge +9
Welke lijst van Simyo bedoel je?
Nou de lijst die ik ergens hier op de site tegenkwam van hun....bij info over 4G geven ze een lijst met landen en daar staat Tsjechie niet bij
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/in-welke-landen-kan-ik-g-gebruiken-2574
Reputatie 7
Badge +9
Zo'n lijst is een momentopname. Er staat ook in ieder geval.
Het is best mogelijk dat er toen geen 4G netwerk was en nu wel.
Ook is het belangrijk om te weten of KPN een roaming overeenkomst heeft met een bedrijf in Tsjechië. Een moderator kan je hier verder over informeren.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Lilianvi,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂 Om het forum overzichtelijk te houden heb ik je topic even verplaatst.

Zo te zien hebben Groentjuh en Franswon al verteld dat je zelf kunt kiezen welk netwerk je gebruikt. Je hoeft alleen niet meer 4G uit of aan te zetten op Mijn Simyo, alleen nog in je telefoon.

De lijst waar je naar verwijst is inderdaad een momentopnamen. Toevallig zijn we druk bezig om de lijst te updaten, inmiddels kun je in meer dan 100 landen 4G gebruiken!

Bedankt Groentjuh en franswon! ;)

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Thomas

Reageer