.

Beantwoord

Waarom is mijn internet traag met 4G?

  • 7 April 2017
  • 11 reacties
  • 39438 Bekeken

Zinds ik 4g heb ingeschakeld.is het intetnet enorm traag hoe kan ik dit oplossen,
Symjo is niet meer leuk zo
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 April 2017, 10:36

Bekijk originele reactie

11 reacties

Wat is traag? Heb je al eens een speedtest gedaan?
Als ik eerst mn koffie kan zetten en op kan drinken voor er een nieuwe pagina is geopend hoef ik geen speedtest te doen denk ik
Ik stel gewoon een dood normale vraag in een poging te helpen.

Als jij graag de wijsneus gaat uithangen wens ik je veel succes verder.
Ibeste ray,
k wil zeker niet de wijsneus uithangen , maar geef aan hoe traag het is, ik heb ook geen idee hoe en waar je een speettest zou kunnen doen.
Vandaar dat dit mijn antwoord was zodat je begreep dat het traag is .
Welk soort telefoon heb je? Android, WP of Iphone?
Als je speedtest zoekt is Ookla aan te raden. Installeren op je telefoon.
Voorbeeld
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zwanoo.android.speedtest&hl=nl&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dookla&pcampaignid=APPU_1_dIfoWN6oAYv2UPGgo9gJ

Ik ga er vanuit dat APN goed ingesteld is.:? Omdat eerst 3G wel goed zou zijn.
Wat staat in je scherm bij gebruik data, 4G?

De speedtest doe je dus via je telefoon.
Ik geb androoid samsung j5 2016
Boven n het scherm staat idd 4g
Dus google playstore, zoek op speedtest.
Staat er nu op ga m testen
Test geefd goede snelheid aan , kan t zijn dat slechte wifi het overneemt als dat in de buurd is en je dan een trage verbinding krijgt?
Dat kan ja thuis.. (maar eigenlijk nee...bij een ander moet je wel eerst toestemming geven om dat te willen ) ligt aan de snelheid van je wifi zet eens wifi uit doe een speedtest van je 4G verbinding !
Zet daarna mobiele netwerken uit dus mobiel data UIT en gebruik je wifi bij de speedtest.

Plaats eens beide test resultaten zodat we kunnen meekijken naar het verschil !

Let wel bij slechte wifi neemt mobiel data het over ! Wifi is minder stabiel.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Roku,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat stom dat je internet zo traag gaat! Dat is hélemaal niet de bedoeling. Sterker nog, je internet zou versneld moeten worden als je 4G neemt. Je geeft aan dat de speedtest aangeeft dat je snelheid wél goed is. Merk je ook soms dat je internetsnelheid prima is? Of het is, in jouw ervaring, altijd veel te langzaam? Ook ben ik benieuwd naar waar het precies langzaam is. Is dat voornamelijk thuis, of ook op andere locaties?

Het kan zo zijn dat je toestel automatisch verbindt met wifi-netwerken, maar dat gebeurt alleen als je al eerder verbonden bent geweest met die netwerken. Als dat niet het geval is, dan hoort je toestel gewoon op de mobiele data te blijven (mits die aan staat).

Net zoals Friesian ben ik dus benieuwd of de speedtest gedaan is op je 4G-verbinding. Weet je zeker dat het niet ging om je wifi-verbinding thuis?

Ook kun je een kruistest uitvoeren. Dat betekent dat je je simkaart in een ander toestel plaatst en dan een andere simkaart in jouw toestel plaatst. Met dit experiment kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt: bij je toestel of bij je simkaart.

Laat je het weten?

@ Ray en Friesian, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer