Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom krijg ik mijn MB's niet aan de praat?

  • 28 maart 2017
  • 67 reacties
  • 1232 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Goedemorgen,
Ik heb, hoe leuk, 1000 MB kado gekregen voor de maand maart.
Instellingen veranderd om het ook daardwerkelijk te kunnen gebruiken.
Ik was weekje in het buitenland (Europa) daar werkte het niet, ik denk misschien is dat niet geldig in buitenland. Wel buitenland aangezet.
Maar nu in Nederland lukt het ook niet om verbinding buiten de Wifi te krijgen. Ik wilde parkeer Ap gebruiken maar nee. Lukte niet.
De maand is nu bijna om en er is nauwelijks gebruik gemaakt door mij van jullie Leuke kado.
Vorig jaar ook al niet gelukt. Ik heb steeds geprobeerd om tel opnieuw uit en aan te zetten, om instellingen te activeren.
Wat doe ik fout, of jullie🤔 Jammer...
Gr. Yvonne
icon

Beste antwoord door Friesian 28 maart 2017, 09:58

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54
Dit zijn de instellingen voor Android.
Telefoon uit en weer aan daarna.
Bekijk originele reactie

67 reacties

De 1000 MB simyaardag cadeau is alleen geldig in Nederland, net als al je bundels op dit moment.
Vertel, welk merk en type telefoon heb je? APN ingevuld?

Je hebt niet gezegd welke telefoon je hebt dus....beperk ik me tot de kern.
https://www.simyo.nl/klantenservice/gebruiken-instellen-34/internetinstellingen-53/telefoons-395
Reputatie 1
Badge
Ik heb een Samsung galaxy ace 4 , ooit bij jullie gekocht!!
Reputatie 5
Badge +4
Hi Yvonne en Friesan,

Een maand geleden kreeg ik dit cadeau ook aangeboden van Simyo.
Het heeft nooit gewerkt en ik ben gewoon in Nederland.

Wat ik te zien kreeg is Error

Succes
Frida
Reputatie 1
Badge
Had ik vorig jaar ook en heb toen ook nog instellingen aan laten staan en kreeg veel later toch een rekening voor gebruikte MB s. Ga ze deze keer maar meteen uit zetten na maart, tenzij ik een maand kado krijg omdat ik er weer niets aan had?????
Reputatie 1
Badge
APN??? Wat is dat en waarom weet ik dit niet. Mijn twijfels om MB s te gaan kopen zijn nu gegrond, want wat als ik dit wel echt zou willen?
Jouw toestel draait op Android 4.4 dus er moet gekeken worden naar een toestel met die specs...ff w88.ik kijk ook mee. :)
Acces Point Names....namen toegangspunt, nogmaals ff geduld s.v.p..
Reputatie 1
Badge
Er zijn wel ca. 50 MB VERBRUIKT???
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54
Dit zijn de instellingen voor Android.
Telefoon uit en weer aan daarna.
Beste Yvonne, ik wil je wel helpen maar ik wil je vriendelijk doch dringend verzoeken mij wel de kans te geven.
Wanneer je nu dus toch zo ongeduldig wilt zijn wens ik je een hele fijne dag. 🙂
Reputatie 1
Badge
Ach wat jammer, ik krijg een antwoord van iemand en reageer daarop , dat heeft niets met ongeduld te maken, want dat ben ik totaal niet. Ik wil alleen graag uitvinden hoe ik de volgende keer wel gebruik kan maken van het kado!! Ik ben verder uiterst tevreden over SIMYO!
Reputatie 1
Badge
Ik heb E.e.a. Uitgevoerd, alleen dat pakket gegevens zie ik inderdaad niet, ik zal vanmiddag buitenshuis ervaren of het werkt alvast bedankt voor de info. Wordt vervolgd😏 Gr. Yvonne
Graag gedaan, Yvonne, en in het vervolg wel wat meer geduld graag. Je reacties kwamen zo snel.....Paerdjuh heb haver gegeten..;)

*edit
Een tip...plaats de applicatie data eye of opera max op je telefoon, data eye is eenvoudiger, om datgene wat jij wilt gebruiken actief is.

En stel een waarschuwing en limiet in op je telefoon...
Gegevensgebruik of een data monitor. Bijvoorbeeld Onavo count.
Reputatie 1
Badge
Ik heb data EYE geïnstalleerd , dank voor de moeite, ik hoop dat het gaat werken.
Ik eet andere dingen😜
Reputatie 1
Badge
Was net op pad en de data werkte, dank hiervoor. Friesian. Helaas nog maar 4 dagen😏
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Yvonnegeijsel,

Mooi dat het nu allemaal werkt! Jammer dat je nog maar 4 dagen hebt :(

Vergeet niet je internet uit te zetten zodra je Simyaardag voor bij is! Anders kunnen er namelijk kosten komen voor het gebruik van het internet.

@Friesian en Frida Super bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hi Yvonne en Friesan,

Een maand geleden kreeg ik dit cadeau ook aangeboden van Simyo.
Het heeft nooit gewerkt en ik ben gewoon in Nederland.

Wat ik te zien kreeg is Error

Succes
Frida

@Frida
staat bij jouw toestel APN goed ingevuld?
Reputatie 5
Badge +9
@Frida,

Ik heb nog even gekeken naar je aansluiting en ik zie dat jouw internet uitstaat. Dit is de reden dat je geen gebruik kon maken van je gratis 1000 MB.

Ik heb alsnog 1000 MB toegevoegd aan je aansluiting. Als je hier gebruik van wilt maken, zul je deze wel moeten activeren op je Mijn Simyo. Doe dit pas volgende maand, aangezien de MB's alleen voor de lopende maand gelden. Als je de MB's nu activeert, kan je er maar tot 31 maart gebruik van maken. Activeer je de MB's op 1 april, dan kan je er de hele maand april nog gebruik van maken!

Je zult hiervoor dus ook jouw internet moeten aanzetten op Mijn Simyo via instellingen -> netwerkinstellingen. Vergeet overigens niet je internet ook weer uit te zetten als je MB's op zijn, of als de maand over is. Anders kunnen er kosten komen voor het internet namelijk.

Heb je hier nog vragen over?

@Friesian, weer bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 1
Badge
Hoi Caspar,
Mooi dat ik voor april een bonus van 1000 MB krijg.
Maar ik was gisteren onderweg en toen heb ik toch echt via 3G contact kunnen maken.
En bij mijn instellingen staat mobiel internet in Nederland aan. Ook op mijn tel. Heb ik mijn mobiele gegegevens aan staan.
Ik heb alleen buitenland uit staan!!
De nieuwe 1000 MB activeer ik dus 1 april (geen grap)? Krijg ik deze dan aangeboden, om te activeren?

Gr. Yvonne
Reputatie 5
Badge +4
@Caspar,

Wat leuk dat ik nog eens mag proberen om mijn cadeau voor 1 maand internetten te gaan gebruiken per 1 april.
Friesian tipte mij over jouw berichtje aan mij.

Ik ga het weer proberen met alle instructies erbij.

Thanks,
groetjes
Frida
Reputatie 1
Badge
Frida succes ermee! Hopelijk geen grap, nee simyo maakt geen grappen! !
Reputatie 5
Badge +4
@Thanks Yvonne, ben reuze benieuwd of het me nu wel lukt.
En tof dat jij ook een nieuwe kans krijgt per 1 april.

Succes en we laten ons niet voor de gek houden he op 1 april 🆒

Groetjes,
Frida
Reputatie 1
Badge
We zullen het zien, vandaag weer vie 3G contact gehad!!!!
We zullen het zien, vandaag weer vie 3G contact gehad!!!!
Yvonnegeijsel, een controle. :)

Weet je wel zeker dat je in april opnieuw een simyaardag kado krijgt? Ik zie daar niets van in Caspar zijn reactie.

Voor wat betreft data eye, staat er een sleuteltje in je scherm?
Reputatie 1
Badge
Jawel, vijf of zes berichten hiervoor, zie je de reactie van Caspar, om per 1 april de nieuwe 1000 MB te activeren, tenzij het een grap is....
Reputatie 5
Badge +4
@Yvonne
@Friesian

Volgens mij heeft Friesian gelijk Yvonne, sorry lees nu ook hierboven(een stukje terug) in zijn bericht dat Caspar in jouw topic aan mij, Frida een nieuw aanbod doet voor 1000 MB per 1 april.
Vorige keer lukte het mij niet om ze in te stellen, door foute instelling mijnerzijds.

Sorry voor het rookgordijn door mij aangebracht :8

Fijne dag
Frida

Reageer