.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen 4G?


bezit een Motorola g5, ingesteld op 4G, nieuwe simkaart ontvangen, echter geen 4G ontvangst.
icon

Beste antwoord door Caspar 10 May 2017, 12:26

Bekijk originele reactie

29 reacties

Staat 4g ook aan op je MijnSimyo?
staat aan!
Heb je überhaupt wel internet via Simyo? Dus wel 3G?
Ik heb internet via Simyo, nl. 3G
Ok dat betekend dat de telefoon goed is ingesteld.

Zet je telefoon even 10 minuten uit en zet hem daarna weer aan. Heb je nu 4G?

Je kan Hier controleren hoe het zit met de dekking op jouw adres.
Telefoon meer dan tien minuten uitgezet, dekking op verblijfplaats is uitstekend. nog steeds 3G!
Het kan voor komen dat het binnen minder is zo nu en dan. Hoe is het elders...Dus ook buiten. ?
Heb dit op diverse locaties geprobeerd, geen resultaat!, ook ver buiten mijn woonplaats!
Netwerkmodus staat op de hoogste modus? dus 2g/3g/4g of GSM/WCDMA/LTE.
Nu wordt het mij te moeilijk, waar vind ik dit?
Heb de instructie voor handmatig instellen gevolgd.
Omdat ik de structuur van het menu van je telefoon niet ken, maar verwacht dat hij wel overeenkomt met mijn Lenovo P2 hier onder stapsgewijs de uitleg. Kan iets afwijken, dat wel.

1. Ga op je telefoon naar instellingen.

2. Bij draadloos en netwerken ga je naar meer en da naar mobiele netwerken.

3. Bij voorkeursnetwerktype moet dan 2g/3g/4g of GSM/WCDMA/LTE staan.

4. Staat het er niet op, dan pas je het aan en herstart je de telefoon.
Bij voorkeursnetwerktype is 4G ingesteld
Laatste poging..

Kun je onderstaande link gebruiken of er misschien een storing is op bijv. 4G?
https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen.htm

Anders ben ik bang dat je even op een moderator moet wachten die een reset op je aansluiting kan geven.

Ps. Je hebt geen prepaid toch?
Geen storing in mijn regio. Ik heb geen prepaid!
Kun je jouw simkaart in een andere telefoon doen die ook 4G ondersteund? En bij voorkeur ook andersom?

Dat noemen we een kruistest en zo kunnen we vaak al een idee krijgen waar het probleem zit. Telefoon of Sim.
Zal in mijn buurt zoeken naar iemand met een 4G telefoon, kan wel een poos duren!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi gerrit1945,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat het je niet lukt om 4G te gebruiken via Simyo. Goed van je dat al meerdere oplossingen hebt geprobeerd.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zag dat je 4G niet aanstaat op je Mijn Simyo. Als je dit aanzet, zal alles werken. Je kunt 4G aanzetten door te gaan naar 'bundels aanpassen'.

Lukt dat verder zo?

@Ray en Friesian bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Staat 4g ook aan op je MijnSimyo?

staat aan!

Waar gaat het fout? :8:?
Kruistest gedaan. Telefoon OK. Mijn simkaart geeft in een ander 4G toestel nog steeds 3G aan. Heb volgens mij op Mijn Simyo 4G aanstaan, kan nl. alleen maar de kreet 4G daar vinden.
Vinkje staat dus aan? Zie plaatje
Vergeet na het aanvinken niet op aanpassen te klikken en daarna je telefoon te herstarten zoals de instructie
aangeeft.

Vinkje stond en staat aan
Je hebt een nieuwe sim ontvangen maar ik kan me niet onttrekken aan het gevoel dat er iets mist op je sim, dat daar het probleem zit.
En nu?
Afw88 wat de reactie is vanuit simyo. Morgen, nieuwe ronde nieuwe kansen.
Badge +7
Hoi Gerrit1945,

Wat raar dat 4G bij jou aan staat, maar dat 4G snelheid bij ons uit staat. Waarschijnlijk is er iets fout gegaan toen jij je 4G bundel aanzette.

Daarom heb ik handmatig je 4G snelheid aangezet. Als je je toestel even opnieuw opstart, heb je dan wel een 4G-verbinding?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, Bedankt voor jullie hulp 😃

Reageer