.

Beantwoord

Waarom krijg ik 4G niet aan de praat?

  • 10 April 2017
  • 7 reacties
  • 443 Bekeken

Ik heb gebruik gemaakt van de actie van Simyo en 4G i.c.m. 1000 MB geactiveerd. Toestel Samsung S4 blijft echter 3G melden, ook daar waar voldoende dekking is. Heb de instructies met toestelhulp nu al diverse malen uitgevoerd, maar zonder resultaat. Het blijft 3G. Ook na het 10 minuten of langer uitzetten geen 4G.
Wie kan mij de oplossing bieden?
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 April 2017, 22:16

Bekijk originele reactie

7 reacties

Staat de telefoon ingesteld automatisch 2G/3G/4G?
Dus staat de netwerkmodus goed?
Die instelling vond ik niet, maar wel LTE/WCDMA/GSM. Geen idee of dit op het zelfde neerkomt, maar met deze instelling nu wel 4G. Mobiel bereik echter wel stuk minder (1 streepje i.p.v. 3). Maar 4G is gevonden. Hartstikke bedankt.
4G = LTE
GSM/WCDMA/LTE is...
2G/3G/4G

Zet nu je telefoon nogmaals uit en aan. Ik verwacht dat het signaal dan versterkt wordt ontvangen.

En...
Anyplace, anywhere, anytime.
(Met dank aan Nena en Kim Wilde 🆒)
Tja....dat zijn nog eens tips! Nooit enig idee gehad van de betekenis van die afkortingen. Zowel Nena als Kim Wilde kan ik bijzonder waarderen.
Nogmaals bedankt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Hendrik A,

Welkom op 't forum :)

Wat leuk dat je 4G het nu doet dankzij de hulp van Friesian 😃 De streepjes van het bereik maken op zich niet zo veel uit. Met één streepje, kan je net zulke goede verbinding hebben als met 3 streepjes. Pas als je er wat van merkt tijdens het bellen of internetten, weet je dat je echt slechte verbinding hebt. Is dat zo? Zo ja, dan gaan we kijken hoe we dat kunnen oplossen. En heb je verder nog vragen hierover?

@Friesian bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,

Nee, vooralsnog geen problemen met telefoneren. Een streepje blijkt inderdaad voldoende te zijn.
Het is, denk ik, vooral een lokaal probleem met de KPN-mast iets te ver weg (maar dat houden we graag zo!) .
Ik ben, als leek, blij verrast met de werking van dit forum en de bereidwillige hulp van andere Simyo-gebruikers.

Mvg Henk
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Hendrik A,

Ik ben blij om te horen dat je erg tevreden bent met de werking van het Forum!

Als je andere vragen hebt, kun je gerust een nieuwe topic openen. We helpen je graag verder. :D

Groetjes,
Asma

Reageer