.

Beantwoord

Waarom kost 4G vijf euro bij Simyo?


Ik heb momenteel een Sim only abonnement bij jullie alleen sinds dat ik een 4G toestel heb verbaas ik me over het feit dat hiervoor 5 euro extra betaald moet worden. Bij andere providers is dit standaard inbegrepen en zou ik ook goedkoper uit zijn. Wat is de reden van het feit dat jullie extra geld vragen voor het gebruik van 4G en gaat dit momenteel in de toekomst veranderen. Helaas overweeg ik nu hierdoor om over te stappen op een andere provider. Dus ik hoop dat jullie met een hoopvolle reactie komen.
icon

Beste antwoord door Jihane 21 July 2016, 17:22

Bekijk originele reactie

34 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Dit antwoord is duidelijk maar biedt weinig toekomst voor Simyo. 5 EURO vindt ik inderdaad te duur. Heb rondgekeken en met mijn minimale verbruik qua belminuten en internet gebruik. In de trein heb je ook WIFI tegenwoordig en alleen als de WIFI daar het niet doet gebruik ik 4G dan vindt ik de prijs toch duur voor mij. Bij ZIGGO, T-Mobile en Tele2 kan dit toch goedkoper waar het standaard inbegrepen is en kom ik op 10euro of minder per maand uit. Helaas heb ik nu een jaarcontract maar begin volgend jaar wordt het wel overstappen en weg bij SIMYO tenzij Ze hier toch iets aan gaan doen en de kosten verlagen voor gebruik van 4G.

HELAAS!

Als je nauwelijks data verbruikt, maakt de snelheid dan uit?
Reputatie 7
Badge +10
Beste Jihane.

Met alle respect.
Ik denk dat je voor deze vraag beter een eigen topic kunt maken. Dat maakt het voor anderen beter vindbaar.

Toch? :)


Haha, ik snap je punt! Ik wilde geen nieuw onderwerp aansnijden, maar een nieuw aspect van de huidige discussie belichten. Zo kan de perceptie van de snelheid een factor zijn in de mening over de prijs van 4G 🙂 Iemand die bijvoorbeeld vindt dat het een wereld van verschil maakt, zou kunnen vinden dat de kosten erbij horen. Een ander die de snelheid juist niet zo indrukwekkend vindt, zou dan kunnen vinden dat die kosten er niet zouden moeten zijn.

Is dat zo duidelijker?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane.

Uiteraard begrijp ik je, MAAR.
Mensen die op zoek zijn naar ervaringen.....mensen die ervaringen......willen delen over van 3G naar 4G zullen eerder je vraag vinden wanneer je daarvoor een topic maakt. Kijk RicoK heeft al een argumentatie geleverd op de hoofdvraag.

Zeg nou zelf topictitel.....Wat zijn jullie ervaringen wat betreft 4G t.o.v. 3G?.... dat is toch veel duidelijker.
Mensen zien 4G kost 5 eur, eens ff zoeken wat zijn de voordelen.

Trouwens, nu ik eraan denk, wordt tijd dat ik eens een rekening naar jullie stuur voor de tijd dat ik 2G gebruikte à 5 eur per maand. 😃, ff afrekenen graag. 🆒

Groeten terug jongedame,
Friesian.
Reputatie 7
Badge +7
Ervaringen zijn ook maar relatief. Ik heb (op mijn abonnement bij een andere provider) wel 4G. Maar voor mij maakt het snelheidsverschil niets uit. Dat komt doordat ik geen zaken als youtube doe via 3 of 4G.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Haha, oké, misschien was het bruggetje in mijn hoofd logischer. Kan gebeuren! 😃

Hahaha, ik zie jouw rekening tegemoet! ;)

@ Wimj12: Ja, klopt! Dat is ook een beetje het punt van ervaringen: dat ze zo kunnen uiteenlopen en zo relatief zijn.

Groetjes,
Jihane
Badge
Leuke discussie! 🙂 Wat vinden jullie in de praktijk van het snelheidsverschil tussen 3G en 4G? Sommige mensen merken heel veel van het verschil, terwijl er voor anderen voor hun gevoel juist niet zóveel verschil in zit.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat zien!

Groetjes,
Jihane

Mij gaat het totaal niet om de (download)snelheid, maar eerder om het feit dat 4g zuigiger is, veel lagere latency en beter bereik heeft (vooral binnen, 800Mhz).

Ik vind het ook een vreemd dat 4g nog steeds niet "standaard" is. Bij de concurrentie krijg ik onbeperkt bel/sms, 1.5GB en dus 4g, voor €16/maand.

Voor €16 krijg ik (zelfs met "verleng-voordeel") bij Simyo precies: 300sms/min, 1GB (500+500) 4g.
Als 4G ingebrepen zou zitten zouden de prijzen meteen een stuk concurrender zijn. (of maak het op z'n minst iets van €2/maand).
En dan heb ik het nog geeneens over andere providers zonder 4g waar je voor €15 2GB en alles onbeperkt hebt.

Ik hoop dat hier snel bericht over komt, wil graag bij Simyo blijven (verder gewoon tevreden), maar niet als het verschil zo groot blijft..
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Doubleyoupee,

Ik snap uiteraard wat je bedoeld. Het zou enorm mooi zijn als 4G standaard wordt. Helaas is het nu nog niet het geval. Het is dan ook afwachten of het in de (nabije) toekomst gerealiseerd zal worden.

Groetjes,
Ilias
Badge +1
95% van de klanten die over dit punt ontevreden zijn, plaatst hier geen reactie en beklaagt zich over zo'n prijsverschil tussen providers natuurlijk ook niet bij Kassa. Ze kunnen wel rekenen en "stemmen" stilletjes met hun voeten door te vertrekken of door toch maar geen klant bij Simyo te worden.

Absoluut waar, ik denk inderdaad dat de meesten niet eens de moeite nemen de discussie aan te gaan, die vertrekken gewoon. Hier is het eerste vertrek al een feit, afgelopen weekend voor mijn zoon een abonnement afgesloten, 250 minuten en 1 Gb data voor €10, maandelijks opzegbaar (ook KPN netwerk), dit zou me bij simyo €16 per maand hebben gekost.

We hebben hier nog 2 abonnementen in het huis, daar ben ik ook nog over na aan het denken of ze bij simyo blijven lopen.

Het lijkt er niet op dat ze bij simyo er erg van onder de indruk zijn als klanten weglopen.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Karin69,

Wij willen onze klanten natuurlijk allemaal aan boord houden, maar helaas lukt dat niet altijd.

Wij zijn niet de allergoedkoopste provider, en hopen dit te compenseren met de beste service en diensten. Een onderdeel van deze service is dat wij alle feedback van klanten op onze 'Wall of Change' hangen. Zo ook het verzoek om 4G goedkoper of zelfs gratis te maken. Of er daadwerkelijk verandering in komt is voor nu nog even afwachten.

Als je nog andere suggesties hebt, dan horen we het graag!

Groetjes,
Sean

Reageer