Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom kost 4G vijf euro bij Simyo?


Ik heb momenteel een Sim only abonnement bij jullie alleen sinds dat ik een 4G toestel heb verbaas ik me over het feit dat hiervoor 5 euro extra betaald moet worden. Bij andere providers is dit standaard inbegrepen en zou ik ook goedkoper uit zijn. Wat is de reden van het feit dat jullie extra geld vragen voor het gebruik van 4G en gaat dit momenteel in de toekomst veranderen. Helaas overweeg ik nu hierdoor om over te stappen op een andere provider. Dus ik hoop dat jullie met een hoopvolle reactie komen.
icon

Beste antwoord door Jihane 21 juli 2016, 17:22

Hoi Armand Willem,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is zeker een goede vraag! Bij Simyo ben je baas in eigen bundel 😉 Dit houdt in dat je ervoor kunt kiezen of je 4G wilt of niet. Bij sommige providers krijg 4G 'erbij', terwijl het inbegrepen in de prijs zit. Bij Simyo is dat niet het geval! Wil je 4G? Leuk! Vind je het toch niet zo nodig? Ook goed! Het is een kwestie van keuzes maken en de keuzevrijheid bewaren.

Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is.

@ Friesian en RicoK: Dank voor de input, heren!

Groetjes,
Jihane
Bekijk originele reactie

34 reacties

Reputatie 7
Geen gekke vraag......
Idd niet gek en ook niet verkeerd. Maar stel de reactie zou zijn.... Ik denk niet dat het gebeurt maar hoop van wel. 🙂
Dan is de reactie enigszins hoopvol.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Armand Willem,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is zeker een goede vraag! Bij Simyo ben je baas in eigen bundel 😉 Dit houdt in dat je ervoor kunt kiezen of je 4G wilt of niet. Bij sommige providers krijg 4G 'erbij', terwijl het inbegrepen in de prijs zit. Bij Simyo is dat niet het geval! Wil je 4G? Leuk! Vind je het toch niet zo nodig? Ook goed! Het is een kwestie van keuzes maken en de keuzevrijheid bewaren.

Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is.

@ Friesian en RicoK: Dank voor de input, heren!

Groetjes,
Jihane
Badge +1
Jihane,

Prima dat je keuze vrijheid geeft om wel of niet 4G aan te zetten. Er zijn inderdaad mensen die geen toestel hebben die 4G ondersteund. Maar de vraag is ook, waarom kost het €5!!
Dat is erg veel geld, je zou ook kunnen stellen €2 extra, dat maakt het al een stuk vriendelijker en meer in lijn met de concurentie. Zo heb je toch keuzevrijheid, maar een concurerender aanbod.
Reputatie 7
Het bedrag dat maandelijks moet worden betaald voor gebruik van 4G vind ik persoonlijk ook niet in verhouding staan, maar dat vind ik persoonlijk en kan ik verder niet onderbouwen.

Wat wel zo is, is dat de investeringen die gedaan zijn in de aanleg van het 4G-netwerk terug moeten worden verdiend......
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Karin68 & RicoK,

Hier kan ik me wel in vinden. De kosten voor 4G zijn er nu eenmaal, daar kan ik op dit moment niets aan veranderen. Uiteraard wordt er over gesproken om deze kosten te laten vervallen omdat de vraag vaker voorkomt.

Het verlagen van de kosten voor 4G is wellicht een doel wat makkelijker te behalen valt. Dit ga ik dan ook opnieuw doorgeven aan de juiste personen. Zo kunnen we opnieuw om de tafel om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Vergeet niet dat een deel van de 4G-kosten ook in een abonnement zitten waarbij je het 'gratis' zou hebben. Hoeveel dit precies is, kan ik natuurlijk niet beoordelen.

Groetjes,
Angela
Badge +1
Angela,
Bij alle grote providers is het standaard, maar daar zijn over het algemeen de abonnementen duurder, ten minste als je het met de kleinere abonnementen vergelijkt. Met onbeperkt bellen en veel data is Simyo erg duur en ook nog eens zonder 4G.
De budget providers bieden bijna allemaal snel(ler) internet tegen een lager bedrag, bij BEN kost het €2 extra per maand, bij Hollands Nieuwe bieden ze standaard 25 mbps aan, bij youfone kost het ook € 2 per maand extra en bij Ziggo is het helemaal gratis. Alleen simpel biedt het (nog) niet en Simyo vraagt een vorstelijk bedrag per maand, waardoor ze m.i. zich buiten de markt aan het zetten zijn. Het lijkt me dan ook een goed plan om dit weer eens onder de loep te nemen.
@Angela.
Zou je het volgende dan erbij willen betrekken?
3G.
H is 3.5 G.
H+ is 3.75 G.

Uiteindelijk betaal je dus 5 euro voor een verhoging van 0.25 G.
Badge
Sorry maar dat vind ik echt een butargument. Omdat iets in het naampje 0,25 scheelt mag het geen 5 euro kosten? Beter kijk je naar de snelheidswinst. Die is in de praktijk makkelijk 30%. Dus je betaalt 5 euro extra voor ongeveer 8mbit meer snelheid in de praktijk. En dan ben ik nog wat conservatief qua inschatting.

Ja, misschien dat 5 euro veel is maar gebruik er dan alsjeblief valide argumenten voor in plaats van het over een naampje te hebben....
Dit antwoord is duidelijk maar biedt weinig toekomst voor Simyo. 5 EURO vindt ik inderdaad te duur. Heb rondgekeken en met mijn minimale verbruik qua belminuten en internet gebruik. In de trein heb je ook WIFI tegenwoordig en alleen als de WIFI daar het niet doet gebruik ik 4G dan vindt ik de prijs toch duur voor mij. Bij ZIGGO, T-Mobile en Tele2 kan dit toch goedkoper waar het standaard inbegrepen is en kom ik op 10euro of minder per maand uit. Helaas heb ik nu een jaarcontract maar begin volgend jaar wordt het wel overstappen en weg bij SIMYO tenzij Ze hier toch iets aan gaan doen en de kosten verlagen voor gebruik van 4G.

HELAAS!
@ppan
Mijn argumenten zijn wel degelijke onderbouwde argumenten. Als je bedenkt dat 0,75 (extra) G niks extra kost.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Karin69, Friesian, Ppan, en Armand Wilhelm,

Dank voor de input! 🙂 We kunnen natuurlijk eindeloos door praten over of € 5,- een redelijke prijs is, maar dat blijft een kwestie van opinie en een kwestie van keuzes die gemaakt zijn. Ik denk ook niet dat het heel veel zin heeft om te beoordelen of de prijs in verhouding staat tot hoeveel G's je erop vooruit gaat. Over het algemeen hebben we het namelijk over 3G en 4G - dit zijn twee verschillende snelheden.

Armand Wilhelm, het is jammer om te horen dat je hierdoor overweegt om over te stappen. Ik ben bang dat we hier op de korte termijn niet iets mee kunnen doen, maar we zullen het zeker meenemen! Wie weet wat de toekomst brengt.

Zijn er nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 2
Badge +3
Ergens begrijp ik de gedachte en mening van de topic starter heel goed, de markt beweegt nou eenmaal naar 4G toe.

Wanneer je alle bundels,kosten en keuzes bij elkaar optelt ben je inderdaad soms elders goedkoper uit .... maar alles-ieder-product-en enorme aanbod in Nederland is vast op iedere hoek van de straat paar centen minder te krijgen. We vergeten het oogmerk op kwaliteit en services hierin soms mee te nemen.

Waar ik benieuwd naar ben in het vergelijk wat gemaakt wordt, is of hierin ook de snelheid van de aanbidders is meegenomen. Vodafone,T-Mbobile-KPN bieden soms andere snelheden per pakket of sub-aanbiedder (Youfone,Ziggo,H-nieuwe en Simyo).
Reputatie 7
Badge +10
Goed dat je nog een andere visie in dit verhaal brengt, Stn! Ik ben erg benieuwd wat er allemaal vergeleken wordt in deze kwestie. Leuke discussie!

Groetjes,
Angela
Badge +1
Even een overzicht van wat 4G snelheden:

Dit is de snelheid van Youfone voor 4G, de informatie is van de site gehaald. Ze maken (ook) gebruik van het KPN netwerk.

"Met 4G+ is de maximale downloadsnelheid maar liefst 256Mbps en de uploadsnelheid 150Mbps."

ZIGGO heeft standaard een snelheid van 225 Mbps, (is vodafone netwerk).

Hollands nieuwe heeft een geknepen 4G (25 Mbps), maar vraagt geen meerprijs.

T-mobile heeft een snelheid van 120 Mbps

Simyo biedt 4G aan met een snelheid van 150 Mbps voor een meerprijs van €5 per maand.

Bij Telfort geven ze ook deze snelheid, maar dat is standaard en zonder meerprijs per maand.
Even wat feiten op een rij zetten.
T-Mobile, KPN en Vodafone hebben een eigen netwerk waarbij onderhoud aan masten een rol speelt.
Tele2 heeft alleen een eigen 4G netwerk door routers te plaatsen, voor 3G wordt meegelift op T-Mobile.

Wat ik me vooral afvraag, waarom is verhoging van 2G naar 3G...H...H+ gratis en kost 4G wel geld?
Wanneer ik een toestel aanschaf met daarop 4G dan kan ik wanneer 4G standaard wordt aangeboden toch de keuze maken.

Wil ik.....
Alleen GSM,
GSM/WCDMA,
GSM/WCDMA/LTE.

Met de keuze voor 4G wordt al aangeraden om een hogere bundel te kiezen omdat je daarmee meer MB kunt regenereren, buiten bundel kosten kunnen dan om de hoek komen kijken.
Mensen die die risico's NIET willen kunnen dus bij een 4G toestel een bewuste keuze maken om het toestel in te stellen op GSM/WCDMA als 4G zoals gemeld standaard (of "gratis") wordt aangeboden.

Wanneer anderen, ik voor mezelf al die keuze kan maken waarom kost dan 4G wel extra terwijl er aanbieders zijn waarbij het standaard is en niet perse het abbo duurder?

Of mis ik iets in mijn overweging of zie ik het verkeerd?
Ik vind de reactie op de noodkreet van Armand Wilhelm behoorlijk teleurstellend. Hij overweegt serieus om op te stappen. "Jammer dan, misschien iets voor de toekomst". Realiseren jullie je wel dat zijn punt het topje van een ijsberg is? Slechts een minimaal percentage ontevreden klanten neemt de moeite om iets hier te plaatsen. De meesten vertrekken gewoon.
...en die stellen hun vragen dan op het Kassa en Radar forum. Alle providers hebben namelijk ontevreden klanten om wat voor reden dan ook.
95% van de klanten die over dit punt ontevreden zijn, plaatst hier geen reactie en beklaagt zich over zo'n prijsverschil tussen providers natuurlijk ook niet bij Kassa. Ze kunnen wel rekenen en "stemmen" stilletjes met hun voeten door te vertrekken of door toch maar geen klant bij Simyo te worden.
Badge +2
Ik heb een 4G geschikt toestel (S6) en maak weinig gebruik van mobiele data, maar als ik het gebruik vind ik 3G snel zat.
Reputatie 2
Badge +3
Even een overzicht van wat 4G snelheden:

Dit is de snelheid van Youfone voor 4G, de informatie is van de site gehaald. Ze maken (ook) gebruik van het KPN netwerk.

"Met 4G+ is de maximale downloadsnelheid maar liefst 256Mbps en de uploadsnelheid 150Mbps."

ZIGGO heeft standaard een snelheid van 225 Mbps, (is vodafone netwerk).

Hollands nieuwe heeft een geknepen 4G (25 Mbps), maar vraagt geen meerprijs.

T-mobile heeft een snelheid van 120 Mbps

Simyo biedt 4G aan met een snelheid van 150 Mbps voor een meerprijs van €5 per maand.

Bij Telfort geven ze ook deze snelheid, maar dat is standaard en zonder meerprijs per maand.


En dan nu de realistische snelheid die ook daadwerkelijk (constant) gehaald kan worden?
Afhankelijk van dekking,locatie en omgeving. Mijn auto rijdt volgens de brochure bij de dealer ook heel zuinig maar ik moet wel remmen,optrekken en schakelen en tegen de wind in rijden.
Los van de snelheid bespaart 4G ook veel energie. Ik heb een andere telefoon met wel een 4G abbo en als ik 4G aanzet gaat hij zeker een dag langer mee dan alleen op 3G. Als je heel weinig data gebruikt (korte berichten of alleen wat mail) dan kun je zelfs beter op 2G zetten. Mijn Nexus 5X gaat dan zeker 4 dagen mee.
Overigens heeft 4G ook voordelen voor de providers. De tijd dat je het netwerk belast met iets downloaden is veel korter dus je bent eerder klaar. Ze kunnen dus veel meer gebruikers op 1 mast toelaten waardoor het netwerk veel minder overbelast is. Groter data verbruikers (en abbo's) zitten daarom op 4G omdat ze anders constant de mast bezet houden op 3G. 4G is alleen zo snel uitgerold omdat het voordeel voor de providers groot is, ze hoeven minder snel meer masten te plaatsen en kunnen nu meer gebruikers toelaten. Juist het verkrijgen van nieuwe locaties voor masten is in dichtbevolkt gebied de grootste uitdaging voor de providers. 4G geeft hierin uitstel.
Ik zie het 4G beleid van Simyo gewoon als melkkoe. Verdient weinig aan data verbruik, dus dan maar op andere manier als extra toeslag.
Badge +2
Ik ben ervan overtuigt dat die meerprijs binnen afzienbare tijd gaat verdwijnen.
Reputatie 7
Badge +10
Leuke discussie! 🙂 Wat vinden jullie in de praktijk van het snelheidsverschil tussen 3G en 4G? Sommige mensen merken heel veel van het verschil, terwijl er voor anderen voor hun gevoel juist niet zóveel verschil in zit.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat zien!

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane.

Met alle respect.
Ik denk dat je voor deze vraag beter een eigen topic kunt maken. Dat maakt het voor anderen beter vindbaar.

Toch? 🙂

Reageer