.

Beantwoord

Waarom is de dekking van 4G langs spoorlijnen en op stations zo slecht?

  • 12 October 2017
  • 2 reacties
  • 1052 Bekeken

Over Simyo, de klantenservice, de prijs en de simpliciteit ben ik tevreden, over de dekking in de grote steden heb ik ook niets te klagen. Echter, het bereik in en rondom het spoor is abominabel slecht. Dit is bij de concurrerende netwerken (niet bij de MVNO's die ook gebruik maken van het KPN netwerk) vele malen beter.

Enig zoekwerk leverde op dat ik niet de enige ben die hier last van heeft, en tot mijn verbazing wordt er tot tweemaal toe een lulkoekverhaal opgehangen over de hoeveelheid masten waar iemand langskomt en hoe complex zoiets is ( https://forum.simyo.nl/internet-62/dekking-3g-en-4g-in-de-trein-niet-al-te-best-18318 ).

Ik kan niet genoeg benadrukken; Dit zijn ontzettende en blatante leugens. Voor wat betreft 3G en in beperkte mate 2G zit er een kern van waarheid in, maar niet voor 4G.
Als allereerste het bewijs dat het wel kan; Tussen Eindhoven en Utrecht is het bereik goed en de snelheid redelijk. Hier wordt 140 gereden. Tussen Zwolle en net voorbij Heino is het dramatisch tot niets (2G) daarna wordt het vanaf Raalte tot aan Enschede, waar grotendeels met 130 of sneller wordt gereden, op de Salland-Twentetunnel in Nijverdal na (daar valt het bereik met praktisch ieder toestel volledig weg gedurende enkele seconden) fantastisch. Gisteren mijn Windows-updates gedaan en de nieuwe aflevering van Star Trek Discovery in Full HD gestreamed.
Als laatste bewijs voer ik aan dat 4G en LTE door de Deutsche Bahn gebruikt wordt om hoge internetsnelheden aan boord van de ICE-treinen (tot 330km/u) aan te bieden. Buiten de tunnels werkt dit echt fantastisch.

Kortom; We worden voorgelogen, KPN moet investeren in het netwerk op deze punten.
icon

Beste antwoord door Caspar 13 October 2017, 12:30

Bekijk originele reactie

2 reacties

Laatst naar Berlijn geweest met de trein. Niet de ICE maar met de IC van DB. Bijna geen bereik, alleen in de buurt van stations en als de trein langzamer ging rijden.

Ik lees net even snel deze site door en DB heeft inderdaad contracten afgesloten met providers. Dat is dus een ander verhaal dan in Nederland waar dat niet zo is.

Dus geen leugen maar verschil qua techniek in de treinen..
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ZoDan,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat je slechte dekking ervaart in de trein en dat je het gevoel krijgt dat je wordt voorgelogen. Dat is uiteraard niet de bedoeling!

Heb je het over de link naar het andere topic, als je het hebt over leugens? Verder was het me niet helemaal duidelijk of je met providers van een ander netwerk (geen KPN) wel betere dekking hebt, of juist met providers die ook onder het KPN netwerk vallen. Als het andere netwerken betreft, dan kan het natuurlijk heel goed dat kloppen dat het bereik beter is doordat ze andere masten hebben!

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp!

Reageer