.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet na activatie van 4G?

  • 29 October 2016
  • 5 reacties
  • 192 Bekeken

Sinds ik 4G heb geactiveerd op mijn simyo heb ik geen mobiel internet meer, dus ook geen 3G. Ik heb al meerdere malen mijn mobiel herstart en de juiste APN ingesteld (portalmmm.nl).
Nu las ik op het forum al dat dit kan liggen aan een verouderde simkaart. Is dit het geval of moet ik nog even geduld hebben?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Ilias 31 October 2016, 10:24

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Stijntje143,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen mobiel internet hebt sinds je 4G hebt geactiveerd. Dit is niet fijn.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je een te oude simkaart hebt om gebruik te kunnen maken van 4G. Ik heb je daarom meteen een nieuwe simkaart toegestuurd. Dit is uiteraard kosteloos in jouw geval. Je bent namelijk al jaren klant en maakt al 5 jaar gebruik van één simkaart.

Omdat je nu nog de oude simkaart hebt, zal ik de internetsnelheid terugzetten naar 3G. Kun je mij een privébericht sturen als je de nieuwe simkaart hebt ontvangen? Dan zal ik namelijk de snelheid terugzetten op 4G.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,

Bedankt voor de tijdelijke oplossing, zodra mijn simkaart binnen is en is geactiveerd zal ik een PB sturen.

Jammer dat er niet eerst wordt gekeken of gewaarschuwd wordt dat je simkaart nog geen 4G ondersteunt. Begrijpelijk natuurlijk, maar nu moest ik eerst het forum bekijken en zat ik het hele weekend zonder internet ;)

Bedankt voor de hulp, voor nu werkt mijn 3G weer!

Groeten,
Stijn
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Stijntje143,

Ik heb het doorgegeven aan Ilias! 🙂 Graag gedaan! Je hebt natuurlijk gelijk: het zou handiger zijn als hier een soort controle aan vooraf ging, maar technisch gezien is dit niet haalbaar helaas! Ik wil je toch wel bedanken voor je feedback, want je maakt een uitstekend punt.

Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan horen we dat graag.

Groetjes,
Jihane
Hoi allemaal,

4G kan inmiddels geactiveerd worden! Simkaart is binnen en ook al actief.

Alvast bedankt!

Groeten,
Stijn
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Stijntje143,

Wat fijn dat het is opgelost! Ik zie inderdaad dat je nieuwe simkaart binnen is en actief.

Ik heb de instellingen van je aansluiting gewijzigd naar 4G. Je kunt nu dus weer gebruik maken van 4G! Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen? Dan moet je 4G-verbinding krijgen, als de dekking in dat gebied het toelaat natuurlijk.

Als je nog vragen hebt, dan ben je altijd van harte welkom bij ons.

Groetjes,
Ilias

Reageer