.

Beantwoord

Waarom kan ik geen gebruik maken van 4G?

  • 17 February 2017
  • 7 reacties
  • 333 Bekeken

Ben in het bezit van een Iphone 7. Heb gisteren zojuist mijn abonnement aangepast met 4G. Toestel instellingen zijn ook naar 4G gezet. Echter heb ik helaas nog steeds geen 4G.
icon

Beste antwoord door Jihane 20 February 2017, 10:53

Bekijk originele reactie

7 reacties

Beste SvGaalen,

Het kan zijn dat je je telefoon even 10 minuutjes uit moet zetten en daarna weer aan.

Check ook even je netwerkinstellingen. Dit doe je door naar je instellingen te gaan --> mobiel netwerk --> opties mobiele data --> gesprekken en data --> 4G

Dit kan een eventuele oplossing zijn.
Netwerkinstellingen staan goed. Helaas heeft de 10 minuten uitzetten van de telefoon niet geholpen.
Reputatie 5
Badge +10
Hee SvGaalen,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik heb een vraagje aan je.
Staat internet zowel op je mobiel als in Mijn Simyo aan?
Dit kan je controleren op Mijn Simyo > Instellingen > Netwerk instellingen en dan het kopje internet.
Staat deze uit? Zet deze dan aan en je mobiel even uit en aan en probeer het dan nog eens.
Staat deze aan? Dan gaan we eens iets anders proberen.

Zet het schuifje naar uit van Internet op je mobiel in Nederland. Zet je mobiel uit.
Na plus minus 10 minuten zet je het schuifje van internet weer aan als je dat wilt en na 1 minuut vanaf actief maken van internet op je mobiel in Mijn Simyo zet je weer je prachtige iPhone aan van mijn lieveling's merk.
Soms wil dit helpen!

Wil je ons even laten weten of het geholpen heeft?

Fijn weekend nog!
Reputatie 7
Badge +10
Hi SvanGaalen,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je de 4G-snelheid hebt ingeschakeld 😃 Dan wil je natuurlijk dat alles gewoon naar behoren werkt. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie meteen staan dat je je 4G snelheid geactiveerd hebt. Ik heb deze optie voor jou een reset gegeven, waarmee alle instellingen vernieuwd worden. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Zoals JGeurts zei, is het ook heel belangrijk dat je 4G aan hebt staan op je toestel, onder Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data. Ik ben blij dat je dit al hebt gedaan 😃

Wat Maikel zegt is ook mooi, omdat dat eigenlijk gewoon is wat mijn reset doet: de hele bliksemse boel opnieuw aanmelden. Dat hoef jij nu niet meer te doen, maar het is wel een uitstekende tip voor alle andere mensen die misschien met hetzelfde probleem kampen. Altijd handig om eerst even uit te proberen, tenminste!

Werkt het hierna nog steeds niet? Dan raad ik je aan om je APN instellingen (internetinstellingen van je telefoon) nog even na te gaan. Dat kun je doen met behulp van de Toestelhulp tool. Als je op deze pagina bent, dan kun je jouw toestel selecteren en vervolgens klikken op 'Internet'. Je krijgt dan handige, visuele instructies te zien.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ JGeurs,en Maikel.twinnie: Dank voor de hulp! :)

Groetjes,
Jihane
Yeah, heb nu 4G :-)
Dank je wel!
Reputatie 5
Badge +10
Graag gedaan SvGaalen.

Fijne dag nog.

P.S.
Zien we je nog een keer terug op het forum?
Badge +7
Hoi SvGaalen,

Super! Wat fijn dat nu kunt internetten op 4G. Veel internetplezier!

Groetjes,
Samantha

Reageer