.

Beantwoord

Waarom heb ik geen 4G?

  • 20 April 2017
  • 9 reacties
  • 329 Bekeken

Ik heb pas mijn bundel gewijzigd en heb toen 4G gekregen. Gecheckt of mijn telefoon goed ingesteld stond hiervoor en dat klopte allemaal. Maar als ik nu in mijn telefoon kijk, zie ik bovenaan E staan en soms 3G. Dat is toch geen 4G? Of snap ik het niet goed?
icon

Beste antwoord door Ray 20 April 2017, 18:53

Bekijk originele reactie

9 reacties

Je snapt het heel goed, van het door jou genoemde is 4G het snelst, E is traagst, dan komt o.a. 3G.

http://techwelkin.com/meaning-mobile-symbols-g-e-2g-3g-h-4g-mobile-internet-signal-bar
Friesian, Dankjewel voor je reactie! Dan moet ik toch maar eens contact opnemen met Simyo en vragen hoe het komt dat ik toch geen 4G heb....
Daar kunnen wij jou ook bij helpen.

Om wat voor telefoon hebben we het?
Dat heb je reeds gedaan via het topic, een moderator van Simyo neemt nog contact op, waarschijnlijk morgen.
Ray, het is een Samsung Grand Neo, GT-I9060
Beste Ellen,

Je telefoon is helaas niet geschikt voor 4G.

Kijk maar op deze site met specificaties.
Reputatie 7
Badge +10
Hi EllenG,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen 4G-verbinding kunt maken. Het is logisch dat je daarvan baalt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je 4G netjes aan hebt gezet. Dat is dus helemaal goed gegaan. Het probleem ligt namelijk niet aan het netwerk, maar aan het toestel. Je hebt een Samsung Grand Neo, en die zijn niet geschikt voor 4G. Dit kun je hier terug vinden. Op die website vind je namelijk een lijst met telefoons die 4G-ready zijn, en dan kun je makkelijk terug vinden of jouw telefoon in de lijst staat.

Je kunt nu zelf besluiten of je de 4G-instelling op Mijn Simyo zo laat staan of niet. Je telefoon gaat toch automatisch op het netwerk zitten dat het beste past bij het toestel, dus 3G krijg je wel. En 4G is gratis natuurlijk, dus het maakt voor jou weinig uit. Mocht je toch merken dat je internet- of bel-kwaliteit omlaag gaat, dan kun je altijd 4G uitzetten via Mijn Simyo.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Friesian en Ray, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane
Allemaal bedankt voor de reacties, ik weet nu in ieder geval hoe het zit!
Reputatie 7
Badge +10
Hi EllenG,

Graag gedaan! 🙂 Ik ben blij dat alles nu een stuk duidelijker is.

Trek je aan de bel als je in de toekomst ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Reageer