.

Beantwoord

Waarom kan ik 4G niet aan krijgen?

  • 1 April 2017
  • 8 reacties
  • 1072 Bekeken

Badge
Ik heb mijn bundel aangepast en 4G aangezet op de site. .
APN staat goed op portalmmm.nl en de telefoon heb ik al meerdere malen sindsdien gereboot.
Maar ik krijg het niet voor elkaar.
De telefoon is een J5 2016.
icon

Beste antwoord door Ray 1 April 2017, 12:54

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hoi,

Kijk even op je telefoon bij de instellingen van mobiele netwerken waar voorkeursnetwerktype op staat. Deze moet staan op automatisch LTE / WCDMA / gsm of 2g / 3g / 4g staan. Verschilt qua benaming per telefoon.

Staat dat goed maar werkt het nog niet. Zet je telefoon uit en wacht 10 minuten met aanzetten?
Werkt het nu?

Kijk ook hier aan de hand van je postcode of je wel in het dekkingsgebied van 4G zit.
Badge
Ik zal het nog een keer proberen.
Badge
Nee doet het nog niet en er is wel 4G in dit gebied.
Heb de instellingen ook wel goed staan denk ik.
Heb je wel 3G?
Badge
Ik zet de wifi uit en er staat 4g.
Dus het doet het wel, niks aan de hand.:D
Bedankt zover.
Graag gedaan...

En let wel op je verbruik hè.. 🙂
Badge
Komt goed met een datamanager.:D
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Klinki,

Welkom op het Simyo Forum!

Haha, dit soort topics vind ik altijd een klein feestje om te lezen 😃 Eind goed, al goed. Jammer natuurlijk dat het leek alsof het eerst niet werkte, maar gelukkig was de oplossing lekker simpel en voor de hand liggend. Wifi uitzetten is belangrijk, want als er wifi-verbinding is, dan is er geen enkele vorm van mobiele data (3G óf 4G).

Ray deelt verder ook een ontzettend handige blog, want het dataverbruik kan het beste gewoon in de gaten gehouden worden. Gelukkig krijg je ook altijd een sms als je op 80% en op 100% van je bundel zit. Dan kun je altijd ervoor kiezen om MB's bij te kopen of om je internet uit te zetten. Ik heb er alle vertrouwen in!

Laat je het weten als je toch nog vragen hebt?

@ Ray, dankjewel voor je uitstekende hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer