.

Beantwoord

Verbinding met 4G op mijn telefoon werkt niet. Wat nu?

  • 2 June 2018
  • 6 reacties
  • 10430 Bekeken

Mijn nieuwe toestel Samsung Galaxy S7 kan geen verbinding maken met 4G.
Ik heb op 1 juni 2018 1000MB aangeschaft bij Simyo, alle instellingen aangepast en ik krijg geen verbinding.
Bij voorbaat dank voor het geven van een oplossing.
Joep
icon

Beste antwoord door Ray 2 June 2018, 19:22

Bekijk originele reactie

6 reacties

Heb je wel 3g?

Gaat dit om een prepaid of sim only abonnement?

Bij prepaid geen 4G mogelijk.

Bij sim only abonnement ook even controleren of je netwerk modus goed staat. Dit check bij de netwerk instellingen in je telefoon.
Excuses Ray, vergeten te vermelden.
Ik heb een abonnement bij Simyo.
Als leek op dit gebied zijnde vraag ik:
Wat bedoel je met "of netwerk modus goed staat"?
Dit is de eerste keer nl. dat ik MB aangeschaft heb.
Volg om te beginnen deze stappen: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-s7-g930-android-nougat/topic/internet/handmatig-instellen/1

Heb je dan nog geen internet, controleer dan ook of internet aan staat op je MijnSimyo > instellingen > netwerkinstellingen.

Met netwerkmodus wordt bedoeld de instelling die bepaald of je op 2G, 3G, 4G of automatische keuze zit. Dit check je door op je telefoon naar instellingen te gaan, vervolgens mobiele netwerken en je ziet dan wat ik bedoel. Staat het ingesteld op automatisch dan zit je goed.

Vergeet niet bij elke wijziging je telefoon te herstarten.

En had je nou wel of geen 3G? Die vraag is onbeantwoord gebleven.
De 3G doet het.
Toestel uit gezet en weer aangezet.
Alle stappen die had ik al gedaan die hier bovenaan worden vermeld in de link.
Het toestel staat ingesteld op automatisch.
Nu afwachten of de 4G aangaat.
Als ik er niet uit kom, meld ik me weer.
Het zou jammer zijn als ik mijn 1e 1000Mb niet kan gebruiken.
Bedankt,
Joep
Hallo Ray,
Correctie op bovenstaande bericht:: 3G deed het ook niet.
Maar:
Het zou best handig zijn van Simyo, als er bij de tips voor beginnelingen voor instellen 4g wordt vermeld:
  • Wil je controleren of je 4G hebt?
  • Zet dan eerst je WIFI uit in huis.
Dan krijg je bovenaan je schermpje te zien dat je 4G het doet.

Opgelost dus.
Toch bedankt voor meedenken.
Joep.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi JoepK,

Goed dat je het Forum weer gevonden hebt! ;)

En wat leuk dat je voor het eerst mobiel internet gaat gebruiken. Afhankelijk wat je van plan bent, gaat er met mobiel internet een wereld voor je open. Dan is het wel fijn als het werkt uiteraard.

In je gegevens zie ik ook dat je inmiddels kunt internetten via 4G, dat is fijn! Een goede tip trouwens om toe te voegen dat je door je wifi uit te zetten kunt testen of 4G werkt. We hebben dit er op dit moment bewust niet bij staan op de website, vergeet je namelijk dat wifi uit staat ,dan kun je snel door je MB's heen gaan. En dat is niet de bedoeling. 🙂

Bedankt dat je nog even het laten weten dat het gelukt is met de hulp van Ray.

Bedankt voor het meedenken Ray! ;)

Groetjes,
Thomas

Reageer