.

Beantwoord

Vanaf volgend jaar bellen over het 4G netwerk van KPN. Kan dit dan ook bij Simyo?

  • 28 September 2015
  • 16 reacties
  • 801 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Kpn gaatcbegin volgend jaar bellen over hun 4g netwerk aanbieden. Geldt dit ook voor Simyo klanten?
icon

Beste antwoord door Angela 29 September 2015, 09:26

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo jgeurts,

Dit is nog niet bekend.
Ik verwacht dat dit nog even gaat duren (maand of 2 - 3), maar zeker weten doe ik het nou net ook weer niet.

Waarom wil je gaan bellen over 4G?
Is bellen over 3/2G niet erg fijn dan?
Bellen via 4G kent een aantal voordelen die de gebruikerservaring verbeteren: Gelijktijdig bellen en gebruikmaken van 4G en 4G+ datasnelheden, HD-geluidskwaliteit én een verbinding die sneller tot stand komt.
Ik zit er stiekem ook wel op te wachten. Het oude hoeft niet perse verkeerd te zijn om het nieuwe te willen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jgeurts & JaapError,

@JaapError, welkom op het Simyo Forum!

Jullie zijn er snel bij met jullie vragen hierover 😉 Zoals Maikel.twinnie al aangeeft, is hierover eigenlijk nog niets bekend. Wij zijn nog helemaal niet geïnformeerd over de mogelijkheden bij Simyo. Zodra hier wel nieuws over is, zullen we dit natuurlijk via onder andere het forum vertellen. Sorry dat ik jullie vragen niet direct kan beantwoorden. Het is nog even afwachten voor nu :)

@Maikel.twinnie, bedankt voor je duidelijke bericht 🙂 Ik heb je reputatiepunten gegeven!

Groetjes,
Angela
https://tweakers.net/nieuws/117359/kpn-begint-met-aanbieden-bellen-via-4g.html
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jgeurs,

Dankjewel voor het delen van het artikel! Er zullen updates volgen hierover, maar zoals Angela al zei, kunnen we voor nu weinig over zeggen.

Wel spannend allemaal!

Groetjes,
Jihane
Badge +1
Wat ik een dingetje vind. Alleen mensen met een Samsung S6 of S7 kunnen hier gebruik van maken ?? Mooi als ze dit gaan aanbieden, maar kan me niet voorstellen dat alle mensen bij KPN of Simyo een Samsung van dit type hebben. Is trouwens bij Vodafone precies hetzelfde. Waarom kan dit ook niet worden gebruikt op de andere toestellen, zodat je een mooie dekking onder de gebruikers krijgt.

Erik
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ErikM1972,

Dan kan ik al raden dat jij geen Samsung S6 of S7 hebt.

Ik snap dat je het vervelend vindt dat het alleen mogelijk is met die Samsung toestellen. Ik heb even gegoogled en ik ben erachter gekomen dat dit komt doordat deze toestellen als eerst aan de beurt zijn. De rest volgt daarna stapsgewijs. Je kunt het allemaal hier lezen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge +1
Heb inderdaad geen Samsung, maar een Nexus. Dit is dus een telefoon zonder alle onnodige extra's van Samsung. Het kan toch niet zo zijn dat het een Samsung kwestie is. Zou toch dan een Android of IOS kwestie moeten zijn?

Erik
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ErikM1972,

Ik snap je punt goed 🙂 Logischerwijs zou het ook niet moeten uitmaken, maar het is dus toch wel een toestel-specifieke functionaliteit. Ik ben er wel van overtuigd dat de rest van de toestellen zullen volgen.

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Update: https://tweakers.net/nieuws/124427/kpn-geeft-klanten-met-iphones-mogelijkheid-bellen-via-4g-in-te-schakelen.html
https://www.kpn.com/4g/bellen.htm
Wat ik een dingetje vind. Alleen mensen met een Samsung S6 of S7 kunnen hier gebruik van maken ?? Mooi als ze dit gaan aanbieden, maar kan me niet voorstellen dat alle mensen bij KPN of Simyo een Samsung van dit type hebben. Is trouwens bij Vodafone precies hetzelfde. Waarom kan dit ook niet worden gebruikt op de andere toestellen, zodat je een mooie dekking onder de gebruikers krijgt.

Erik


Deze vraag moet je niet aan de providers stellen maar aan de fabrikanten. Zij moeten namelijk toestellen maken die daar geschikt voor zijn.
Kan het kloppen dat 4G bellen nog niet functioneert met een Iphone 7?

Ik heb de Aanbiederinstellingen IPhone v28.3

instellingen - mobiel netwerk - optties mobiele data - schakel 4G in - gesprekken en data , staat bij mij ook aangevinkt.

Doe ik toch iets verkeerd?
Ik lees op de site van KPN;

Je hebt een consumenten abonnement van KPN nodig

In hoeverre Simyo hierin meegaat is mij onbekend. Maar ik neem aan dat er dat wel iets van berichtgeving zou zijn geweest.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi jgeurts,

Het is niet mogelijk om met een Simyo aansluiting via 4G te bellen. Zodra dit wel kan zullen wij jullie hier natuurlijk van op de hoogte houden. :D

Groetjes,
Asma

Reageer