.

Beantwoord

Tijdens auto rit valt 4G weg. Wat nu?

  • 10 December 2018
  • 69 reacties
  • 3939 Bekeken

Ik rij gemiddeld 5 dagen in de week van mijn huis naar Amsterdam Zuidoost, geen probleem. Al enige tijd merk ik dat, als ik van het werk naar huis rij, er dan verlies van 4G is en mijn telefoon dan terug gaat naar 3G / H+.

Dus van huis naar werk geen probleem.

Van werk naar huis wel.

@Jihane  hierover al gesproken. Zij heeft zelfs een reset van de simkaart uitgevoerd. Dit mocht niks baten.

Ook het testen in een andere telefoon mag niks baten. Hierover zou ik @Jihane op de hoogte houden en dit reeds op vrijdag al gedaan want daar vroeg zij om. Helaas zonder reactie.

Vandaag ben ik er achtergekomen dat als ik op A10 rijd er al geen 4G is maar wel 3g/H+. Eerder dacht ik alleen als ik mijn woonplaats binnen reed. Eenmaal thuis duurt het vrij lang tot er weer 4G is.

Dus nogmaals. Dit is met 2 verschillende toestellen.

In een eerder stadium nooit meegemaakt dat gebeurt, vandaar dat ik dit topic maar aan heb gemaakt.
icon

Beste antwoord door Jihane 13 December 2018, 12:22

Bekijk originele reactie

69 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Jeetje! Het zou in september gebeuren, en het is nu begin oktober. Waarschijnlijk is er wat vertraging! Laten we hopen dat het deze maand opgelost wordt!

Groetjes,
Jihane
Helaas heeft KPN een slechte planning want het probleem nog steeds niet opgelost. 👎
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ray!

Wij hebben het hier al over gehad via Whatsapp eventjes, maar ah, wat fijn! 😃 Ik ben blij dat het grondig onderzocht is - dat verklaart ook meteen waarom het zo lang duurde.

Blij dat dit opgelost gaat worden.

Groetjes,
Jihane
@Jihane

Ik ben zojuist gebeld door een netwerkspecialist van KPN.

Mijn klacht is erkend. Ze hebben wel meerdere klachten ontvangen. En de planning is dat in september dit jaar het netwerk verbeterd wordt in de Zeeburgertunnel. Er wordt o.a. een betere indoor repeater geplaatst.

Ben alleen vergeten de naam van de specialist te noteren.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ray,

Ik denk ook niet dat een nieuwe telefoonhouder verschil gaat geven. Zoals eerder aangegeven wachten we nog op antwoord van KPN.

Groetjes,
Niels
Ik heb een andere mount gekocht. Telefoon is nu dichter bij het raam. Geen verschil.. getest met meerdere telefoons.

Reputatie 6
Badge +5
Hi Ray,

Dat is inderdaad lang, helaas kunnen wij hier momenteel ook niks aan doen. Het ligt in de handen van KPN. Jihane heeft in ieder geval ook al een reminder gestuurd, ze zijn er mee bezig. Zodra we meer weten, hoor je dat natuurlijk :)

Groetjes,
Niels
28 dagen is wel lang.. In totaal al meer dan 2 maanden.
Reputatie 7
Badge +10
Ik blijf graag druk 😉

Ik reageer hier zo snel mogelijk op, zodra ik iets hoor!

Groetjes,
Jihane
Nog steeds niets! Ik stuur ze nog even een e-mail als reminder.

Groetjes!



Je bent er maar druk mee. Dit staartje en die van Volte nu erbij 😃
Reputatie 7
Badge +10
Nog steeds niets! Ik stuur ze nog even een e-mail als reminder.

Groetjes!
Nog steeds geen nieuws? 🤔
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ray!

Inderdaad nog niets vernomen! Maar dankjewel voor de heldere update! 😃 Ik hou jou sowieso op de hoogte!

Groetjes,
Jihane
Er zal nog geen reactie zijn. Maar het valt me toch wel op dat het alleen bij het rijden door de Zeeburgertunnel is en het valt op dat het nu beide kanten is.

Coentunnel ✔️

IJtunnel ✔️

Piet Heintunnel ✔️

Zeeburgertunnel ❌
Reputatie 7
Badge +10
Gelukkig! 😃
Ja hoor. Moest wel werken maar met dat mooie weer gewoon wat extra buiten lopen.
Reputatie 7
Badge +10
Fijn was het zeker! 🙂 Jouwe ook?

Groetjes,
Jihane
Fijn weekend 😀
Reputatie 7
Badge +10
Ik ook! In mijn ervaring gaan er wat weken overheen voordat ik reactie krijg van KPN, maar het is vaak wel een inhoudelijke en goede reactie 🙂 Ik laat het jou weten de seconde dat ik reactie heb.

Groetjes!
Ben benieuwd..
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Yes! 😃 Ik stuur 't door naar KPN. Je hoort van mij zodra ik iets van hen hoor.

Tot snel!

Groetjes,
Jihane
@Jihane

You got mail 😉
Wauw, wat een verhaal! Vreemd ook dat de simkaart niet werkte en de medewerker het niet wou geloven. Wij proberen altijd onze uiterste best te doen ;)

Groetjes,
Niels



Daarom ben ik ook klant bij jullie 😉
Reputatie 6
Badge +5
Wauw, wat een verhaal! Vreemd ook dat de simkaart niet werkte en de medewerker het niet wou geloven. Wij proberen altijd onze uiterste best te doen ;)

Groetjes,
Niels
Op de verpakking staat letterlijk: "Op deze Sim staat 1GB, 10 minuten en onbeperkt sms"

Verder staat er 3 stappen:

1. Plaats Sim en zet toestel aan.
2. Voer pincode in. Dit is standaard **** (privé)
3. Uw aansluiting werkt direct.

Maar er gebeurde helemaal niks. Dus na bijna een uur gebeld. De persoon zei dat ik moest opwaarderen. Maar dat klopt niet want ik had een sim incl. bovenstaand aangeschaft.

3x heb ik voorgelezen wat er stond en toen zei ze dat ik maar lekker in mijn eigen verhaal moet geloven. Ook zei ze dat ik sprookjes vertelde.

Dus dat was mijn ervaring met hun klantenservice. 😆

Als deze test gedaan is gaat die sim in de vuilnisbak. Nooit dat ik Vodafone nog zal nemen.

Reageer