.

Beantwoord

Hoe stel ik 4G in op mijn Samsung Note 4?

  • 16 September 2016
  • 19 reacties
  • 612 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb al sinds tijden een 4G abonnement en keek eigenlijk nooit hoe ik aan mijn mobiele internet kwam zolang het werkte. De laatste tijd verbaasde ik me erover dat op een aantal plekken iedereen om me heen 4G gebruikte en mijn toestel niet. Sindsdien heb ik er wat meer op gelet en valt me op dat mijn toestel nooit 4G aangeeft?

De instellingen heb ik zoveel mogelijk volgens jullie protocol nagelopen en het werkt nog steeds niet. Het nummer van mijn Sim begint volgens mij met een 6 dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.

Ben er eigenlijk wel klaar mee en wil het gewoon werkend hebben. Wie kan me hierbij helpen?

Alvast dank en met vriendelijke groet,
Donald van der Goes
icon

Beste antwoord door Jihane 18 September 2016, 17:38

Bekijk originele reactie

19 reacties

Paar vragen..

1: Wat geeft je toestel wel aan?

2: Staat je toestel in je netwerk instellingen wel op 2G/3G/4G bij netwerkmodus?
Reputatie 7
Ik zat net ook even te googlen. Geeft de Note 4 wellicht LTE aan i.p.v. 4G? LTE staat gelijk aan 4G.
Ik zat net ook even te googlen. Geeft de Note 4 wellicht LTE aan i.p.v. 4G? LTE staat gelijk aan 4G.

Zelfde gedachte 😃 Daarom dat ik maar vroeg wat er wel werd aangegeven.. 😛
Goedemiddag en dank voor jullie snelle reacties, wat ik wel zie is 3G en H+ en bij netwerkmodus heb ik inderdaad 2G/3G/4G gekozen.
Vriendelijke groet,
Donald
Reputatie 7
Je hebt het vast wel gecheckt, maar in je Mijn Simyo kun je terug zien dat je een 4G abonnement hebt?
Klopt, Flex 4G :)

En tot mijn schaamte ook al heel lang...
Reputatie 7
Een eerste standaard reactie is dan: heb je al eens je toestel uit en aangezet? Op deze wijze wordt de simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld.
Aan- en uitzetten doe ik iedere dag Rico, omdat ik twee batterijen gebruik.
Heb verder natuurlijk ook zelf wel rondgesnuffeld om te zien of meer mensen dit probleem kennen maar niets gevonden.. 😞
Reputatie 7
Een eerste google-search heeft mij ook zo 1-2-3 niets opgeleverd.

Wat wel gedaan zou kunnen worden, indien je deze mogelijkheid hebt, is een simkaart van iemand die wel 4G heeft op zijn telefoon in jouw Note 4 te stoppen en vice versa om een probleem met de simkaart uit te sluiten.
Dat laatste ga ik doen Rico en ik heb ook voor de zekerheid maar vast een nieuwe simkaart aangevraagd. Kan me haast niet voorstellen dat het daar niet aan ligt.
Hartelijk dank en geef nog wel even door hoe het verder gaat.
Vriendelijke groet,
Donald
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Donald!

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je zo lang geen gebruik hebt gemaakt van 4G 😞 Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt! Ik heb meteen een reset voor jou uitgevoerd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk verandert dit iets voor je!

Net zoals RicoK wil ik je adviseren om je simkaart tijdelijk in een andere telefoon te plaatsen en vice versa. Wat komt eruit rollen? Met die informatie kunnen we gericht een oplossing zoeken 🙂

Hou je ons op de hoogte?

@ Raytje en RicoK: Dank voor de hulp, heren!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Dank voor je reactie. Ik heb gisteravond de telefoon een tijdje uitgezet en daarna pakte hij direct 4G!

Vanochtend schakelt hij helaas weer tussen H+ en 3G. Ik heb oude Note3 (met 4G) aan de lader liggen en zal straks de sim omzetten. Verder heb ik een nieuwe sim besteld en die zal ook wel een dezer dagen in de bus vallen.

Nogmaals dank en wordt vervolgd.

Groetjes, Donald
Hoi Jihane,

Ik heb zojuist de sim overgezet in de oude Note 3. De telefoon pakte direct na het uitschakelen van de wifi 4G maar schakelde daarna over naar H, H+ en 3G en bleef uiteindelijk switchen tussen H+ en 3G.

Kan je daar wat mee? Alvast dank weer voor je reactie!

Groetjes, Donald
Hoi Jihane,

De Note 3 heeft nu toch ook weer 4G gevonden??
Kan dit dan uberhaupt aan de sim liggen?

Groetjes, Donald
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Donald van der Goes,

Aha! Dankjewel voor de terugkoppelingen! Wat bizar dat 'ie eerst geen, dan wel, dan geen, en uiteindelijk toch wel 4G pakt! De verbinding zou stabiel moeten zijn, namelijk. Hoe zit het nu in je Note 4? Is daar nu ook een stabiele 4G-verbinding?

Ik ben ook heel benieuwd hoe dat gaat met een andere simkaart (met een 4G-connectie) in jouw toestellen. Zou je dit kunnen proberen?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Dank voor je bericht.

Ik heb net de nieuwe simkaart in de Note 4 geplaatst en alles opnieuw ingesteld.
Na het inschakelen maakt de telefoon een rondje langs H, H+, 3G om te terug te gaan naar H+ en te eindigen bij 4G!!

Die lijkt stabiel dus ik tel mijn zegeningen en laat de simkaart nu eigenlijk liever zitten om te genieten van de 4G verbinding..

Hartstikke bedankt voor je hulp en wanneer er zich alsnog weer een probleem zou voordoen kom ik graag bij je terug.

Fijne avond en vriendelijke groet,
Donald van der Goes
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Donald van der Goes,

Wat fijn dat het nu gewoon werkt! Inderdaad - als je in de toekomst nog ergens tegenaan loopt, dan weet je me te vinden 🙂

Groetjes,
Jihane
Zeker! 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Mooi! :D

Groetjes,
Jihane

Reageer