.

Beantwoord

Kan ik op mijn telefoon naar 3G overschakelen?

  • 22 December 2016
  • 13 reacties
  • 1024 Bekeken

Badge +1
Met 4 G is je databundel eerder op .
Kun je switchen naar 3 G op de telefoon en en als je snel internet nodig hebt
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 December 2016, 11:25

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +1
Weer terug ? Of heeft dat geen zin en blijft 4G toch aan staan ?
Wat voor telefoon heb je?

Bij Android ga je naar mobiele netwerken via de instellingen van je telefoon. Daar verander je bij netwerkmodus het voorkeursnetwerk. kies voor 2G/3G automatisch. Let op, kan op jouw toestel iets afwijken qua benamingen als je Android hebt.

Bij Apple's iOS ga je naar instellingen, mobiel netwerk. Dan naar gesprekken en data en dan kun je kiezen voor 2G, 3G en 4G. Kies 3G. (deze uitleg is op basis van iOS 8.3, maar neem aan dat het in 10 niet veel verschilt.)
Badge +1
Mooi maar dat was niet de vraag .... heeft het zin om te switchen of blijf ik toch 4 G gebruiken ondanks dat hij op 3 staat ?
Wanneer je het toestel vastzet op ten hoogste 3G switched hij niet naar 4G.
Ik schrijf dat antwoord toch niet voor jan joker? :8
Badge +1
Sorry dat ik onduidelijk ben . Nog een keer dan: blijf ik bij de provider 4 G gebruiken ondanks dat de telefoon op 3G staat ?
Nee, staat er bovenin 3G gebruik je 3G, zelfde verhaal voor E, H, H+.
Badge +1
Yes mercie !
Reputatie 5
Badge +6
Daarbij heb ik een toevoeging, 4g gebruikt niet meer data. Wat wel het geval is je haalt sneller dezelfde data binnen dit betekent dat je in dezelfde tijd meer data kan gebruiken en dus ook meer gebruikt als je heftig aan het internetten bent.

Groet Paul.
Badge +1
Klopt ik heb mijn bundel in ieder geval eerder op. Dus terug naar 3G ....,
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Streetmate.

Wat vervelend dat je MB's zo snel zijn gegaan. Als jij op je telefoon instelt dat je enkel data wilt verbruiken via 3G, dan maak je verbinding met een andere antenne op de mast. Je telefoon schakelt pas weer terug naar 4G op het moment dat jij daar opdracht voor geeft.

Heb je inmiddels een duidelijk antwoord gekregen op je vraag?

Groetjes,
Sean

@Raytje, Friesian en PaulH, allen bedankt voor het meedenken 😃
Badge +1
Yes mercie Sean .
Reputatie 5
Badge +8
Super! Graag gedaan Streetmate.

Alvast een fijne jaarwisseling :D

Groetjes,
Sean

Reageer