.

Beantwoord

Mijn 4G doet het nog niet. Hoe kan dit?


Badge
Na het doorlopen van alle stappen om over te schakelen van 3G naar 4G werkt dit alsnog niet. Het had direct moeten ingaan na het verlengen van mijn contract. (iPhone 5s)
icon

Beste antwoord door Ray 23 March 2017, 08:12

Bekijk originele reactie

20 reacties

En welke stappen heb je allemaal doorlopen?
Badge
De stappen zoals die op de site staan om over te schakelen van 3G naar 4G voor de iPhone 5s. Het vreemde is dat het toestel in de instellingen bij "Opties mobiele data" aangeeft wel op 4G te staan en dat bij APN "portalmmm.nl" ook klopt. Heb de hele procedure voor de zekerheid nog een keer doorlopen maar helaas....
Heb je dit op meerdere locaties? (Ook binnen en buiten)
Badge
Ben nu buiten, ook daar 3G
Telefoon uitzetten, 10 minuten wachten en weer aanzetten kan wel eens helpen.

Je kan op deze site kijken hoe het zit met de dekking aan de hand van je postcode.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Roodje,

Welkom op het Forum!

O jee! Balen dat je geen gebruik kunt maken van je 4G.

Wel heel fijn dat je inmiddels het één en ander al hebt uitgeprobeerd. Je hebt er goed aan gedaan om je netwerkmodus en APN te controleren! Wel erg gek dat je er nu nog geen gebruik van kunt maken. 😞

Friesian en Ray en komen met goede punten. Het is namelijk per locatie afhankelijk of je 4G dekking goed genoeg is. Op de dekkingskaart van KPN kun je nagaan hoe de 4G dekking is in jouw postcode.

Zou je genoeg dekking moeten hebben? Zet dan je telefoon even uit en aan. Je simkaart registreert zich dan met de juiste instellingen op ons netwerk. Kun je ons laten weten of je 4G nu wel werkt?

@ Friesian en Ray, erg bedankt voor het meedenken! :D

Groetjes,
Asma
Badge
Dag vrienden, de telefoon uitzetten en na enige tijd weer aanzetten had ik al geprobeerd. Dat hielp niets. Op de dekkingskaart van KPN is mijn woonplaats donkergroen gekleurd dus zou er geen probleem moeten zijn, rara... Op dit moment ben ik in het buitenland en is het een beetje moeilijk om verder dingen uit te proberen. Dinsdag 28 maart kom ik op dit topic terug. Alvast bedankt voor het meedenken. Tot later, Roodje
Reputatie 7
Badge +10
Hi Roodje,

Wat onhandig dat het nog steeds niet werkt 😞 Ik heb voor de zekerheid ook nog even je 4G-optie een reset gegeven, waarmee ik je instellingen vernieuwd heb. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen?

Ik begrijp dat je nu nog even in het buitenland zit, maar straks in Nederland zou je 4G gewoon moeten werken hopelijk!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Alvast dank voor je inspanning Jihane. We gaan het dinsdag merken. Ik kom in ieder geval nog een keer terug op dit topic, ook als het werkt. Gr. Roodje
Badge +7
Hoi Roodje,

Helemaal goed! Dan zien we morgen hopelijk een positief berichtje terug 🙂 Geniet van je laatste dag in het buitenland!

Groetjes,
Samantha
Badge
Hallo meedenkers, ik ben weer thuis. Helaas 3G blijft 3G ????
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Roodje,

Wat vervelend dat je 4G nog steeds niet werkt! Ik heb je een vervangende simkaart toegestuurd. Deze heb je binnen enkele dagen binnen. Kun je ons laten weten of het daarmee wel lukt om 4G internet te krijgen?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo raadgevers,

Mogelijk weet ik de oorzaak van mijn problemen. Allereerst heb ik een foutje gemaakt bij het aangeven van mijn toesteltype. het is niet de 5S maar de 5 (model A1429). Na veel Googelen kwam ik erachter dat het KPN-netwerk geen 4G-ondersteuning biedt voor dit toestel. Hiervoor zou ik naar Vodafone of T-Mobile moeten. Als ik het fout heb hoor ik het wel. Het ligt niet in mijn bedoeling bij Simyo te vertrekken dus blijf ik gewoon met 3G werken. Nogmaals, als ik het verkeerd heb zou ik graag een reactie horen. Bedankt voor het meedenken.

Groet, Roodje
Badge +7
Hoi Roodje,

Aha, dat verklaart een hoop! De iPhone 5 maakt gebruik van een andere frequentie dan de iPhone 5s en het 4G netwerk van KPN. Hierdoor is het vaak niet mogelijk om een 4G verbinding te krijgen. Enkele masten gebruiken deze frequentie wel, dus misschien dat je af en toe toch nog een 4G verbinding krijgt.

Wel ontzettend fijn om te horen dat je desondanks toch nog bij ons wilt blijven 😃 Als we je nog ergens mee kunnen helpen. laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Badge
Dag Samantha,

Vandaag heb ik toevallig een 4G verbinding gehad. Ik stond vlakbij de KPN-zendmast in Alphen aan den Rijn om even een telefoontje te plegen toen mijn oog op de bovenkant van m'n scherm viel en zie, daar stond 4G. Toen ik later op een andere plek in Alphen was zag ik weer 3G. Wellicht ondersteunt de mast in Alphen wel 4G voor mijn type iPhone maar dan is het toch vreemd dat als ik er iets verder vandaan ben hij het niet meer doet.

Groet, Roodje
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Roodje,

Aha! Ja, de iPhone 5 ontvangt over het algemeen geen 4G op het KPN netwerk. Het kan zo zijn dat die specifieke mast een bepaalde frequentie uitzond die toch overeenkwam met je iPhone.

Laat je het weten als dit vaker gebeurt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo Jihane

Het zal redelijkerwijs wel in het weekend worden eer ik weer bij die zendmast in de buurt kom. zodra ik daar ben zal ik het weer proberen. Ik laat het je weten.

Groet, Roodje
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Roodje,

Het kan heel goed dat je dichterbij deze mast makkelijker deze frequentie kunt oppakken. Zoals uitgelegd zijn er een aantal masten in Nederland die 4G uitzenden op de frequentie die jij nodig hebt. Hoe verder je van de mast bent, hoe sneller je telefoon een beter netwerk pakt bij jou in de buurt. Dat zal dan 3G zijn.

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela,

Het klopt wat je schrijft, dichtbij de mast lukt het wel maar iets verder weg gaat de Phone over op 3G. We laten het hierbij, de zaak is duidelijk. Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.

Groet, Roodje
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Roodje,

Heel graag gedaan!

Als je andere vragen hebt, laat ons dit gerust weten. :$

Groetjes,
Asma

Reageer