.

Beantwoord

Het lukt niet om 4G in te stellen op mijn iPhone 5. Wie helpt mij?

  • 23 May 2017
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
Heb de gratis 4g aangevinkt, handelingen verricht door mobiel opnieuw op te starten, helaas blijft linksboven staan kpn nl 3g, en verandert dit niet in 4g bij mijn iphone 5, bij instellingen mobiel netwerk staat nu wel bij gesprekken en data 4 G
icon

Beste antwoord door Ray 23 May 2017, 09:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

De Iphone 5 mist de 800 MHz frequentie / band 20. 4G is daarom niet gegarandeerd op het KPN netwerk.

KPN gebruikt in Nederland frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.

http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/132/4g-frequentiebanden-lte-frequentiebanden

Badge
Bedankt voor dd snelle reactie dan heb ik dus niks aan de gratis 4g, ben zelf niet zo handig met instellingen dus het ligt puur aan mijn toestel, dan weet ik genoeg,
Ja klopt, het is puur een toestel ding in dit geval.
Badge +7
Hoi Idaag,

Wat jammer dat het niet lukt om een 4G verbinding te krijgen met je iPhone 5! Ray heeft gelijk, dit komt omdat de iPhone 5 niet de juiste frequentie heeft om gebruik te kunnen maken van het 4G netwerk van KPN.

Er zijn maar een paar KPN-masten in Nederland die deze frequentie wel hebben. Je zult zien dat je hierdoor op sommige plekken wel 4G kunt hebben, maar over het algemeen zul je een 3G verbinding krijgen met deze telefoon.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer