.

Beantwoord

Krijg geen 4G. Wat nu?

  • 30 July 2017
  • 6 reacties
  • 307 Bekeken

Had er 2 Toegangspunten instaan. vervolgens via Simyo toestelhulp G3 er handmatig 1 toegevoegd met de instellingen zoals aangegeven. Kan deze selecteren, maar selectie springt na 10 seconden automatisch terug naar KPN/Hi 4G LTE Mobiel Internet. En deze 2 toegangspunten zijn niet te wijzigen of te verwijderen. Bij portalmmm.nl wordt geen verbinding gemaakt, via KPN/Hi wel, maar 3G.
icon

Beste antwoord door Asma 2 August 2017, 10:44

Bekijk originele reactie

6 reacties

Uiteraard telefoon herstart, ook 10 minuten uitgezet, maar niets schijnt te helpen, zit in Apeldoorn toch ook binnen dekkingsgebied, wat kan het probleem zijn ?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Schuurtje,

Welkom op het Forum!

Balen dat je geen gebruik kunt maken van 4G! Kan mij heel goed voorstellen dat dit echt niet fijn voor je is, vooral nu jij je toegangspunten niet kunt verwijderen of wijzigen.

Ik heb zojuist je 4G instelling voor je gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste gegevens op het netwerk.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hallo Asma of collega,

Heb de telefoon al meerdere malen uit- en weer aangezet. Minuut of 20.
Maar heb nog geen 4 G gezien, meestal H(SPA+) en af en toe 3G. Toegangspunten blijft nu wel geselecteerd staan op Mobiel Internet (portalmmm.nl), met de instellingen via jullie toestelhulp LG G3, dit in tegenstelling tot begin augustus. Helaas dus.

Maar heb gisteren weer via Simyo prepaid aangevraagd met nummerbehoud. Had de (tijdelijke) overstap van Prepaid naar Sim only eind juli gedaan om tijdens mijn vakantie in Oostenrijk te kunnen internetten op mijn mobiel, dit is dus wel gelukt, alleen niet via 4G.
Ga dus nu weer binnenkort terug naar prepaid omdat ik internet in NL op mijn mobiel niet echt nodig vindt.

Groetjes, Anton (Schuurtje)
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Anton,

Oh, ik zie al wat er aan de hand is. Met de LG G3 heb je geen 4G op 800 MhZ. Alleen is het nu zo dat wij 4G vooral op deze frequentie aanbieden. Hierom is het helaas niet mogelijk om overal 4G te verkrijgen.

Overigens kunnen wij 4G in het buitenland niet garanderen. In het buitenland zijn wij namelijk afhankelijk van onze roamingpartners. Niet in alle landen wordt er volledige 4G dekking aangeboden.

Goed dat je gelijk Prepaid hebt aangevraagd! Gaat het lukken op deze manier? Als je toch vragen hebt over je overstap, dan kun je mij dit gerust laten weten. :$

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,

Ok, dan is het duidelijk, ligt aan LG G3.
Overstap gaat lukken denk ik.
Bedankt voor de info.
Topic mag gesloten worden.

Groetjes, Anton
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Anton,

Heel graag gedaan!

Ik wens je alvast een fijne dag toe.

Groetjes,
Asma

Reageer