.

Beantwoord

Kan ik met een 3G telefoon toch 4G nemen?

  • 22 March 2017
  • 7 reacties
  • 4786 Bekeken

Ik heb een Samsung S3. Nu kan ik hier bij Simyo een mooi 4G abonnement afsluiten maar mijn S3 ondersteunt geen 4G.
Als ik dit abonnement neem schakelt mijn telefoon dan automatisch naar 3G of gaat dit niet werken ???

Snappie
icon

Beste antwoord door Ray 22 March 2017, 11:01

Bekijk originele reactie

7 reacties

Je kan 4G gewoon aanzetten, je zal er alleen niks aan hebben. Je telefoon kiest vanzelf de snelste verbinding, in jouw geval 3G.

Persoonlijk zie ik het nut niet maar het is en blijft jouw keuze 🙂
Beste Ray. Bedankt voor jouw reactie. Het nieuwe abonnement heeft het dubbele aantal mb's t.o.v. mijn huidige abonnement en is ook nog een paar euro voordeliger. Dus nut heeft het voor mij zeker wel .. Maar ik begrijp van jouw reactie dat het geen probleem moet zijn..
Maar voor die dubbele MB's hoeft 4G niet aan te staan, dat regelt enkel de snelheid. En omdat jouw telefoon dat niet aan kan heb je er dus niks aan om het te activeren. Je kan 4G dus net zo goed uit laten.

Dus nogmaals, het nut er van is er niet. 🙂
Ok Ray. Dat snap ik. Maar ik wist niet eens dat ik dat kon in of uitschakelen. Als ik dus mijn abonnement verleng naar een 4G abonnement krijg ik dus de mogelijkheid om in Mijn Simyo ergens in de instellingen te kiezen voor 3G of 4G. (als ik het goed begrijp) In mijn geval wordt die keuze dus 3G. En als ik verderop in het jaar een andere telefoon zou aanschaffen die 4G wel ondersteunt kan ik het dus aanpassen naar 4G.
Ik beperk me tot de keuze te maken via jouw MijnSimyo...

Snappie, jouw telefoon kan, standaard instelling, automatisch kiezen voor 2G/3G.
Je koopt een nieuwe, huidige standaard instelling, automatisch 2G/3G/4G.
In deze voorbeelden kiest de telefoon voor het sterkste signaal.

Je mag nu kiezen op MijnSimyo voor 4G maar dat mag ook later dus, jij maakt de keuze...
Niet Simyo, niet iemand anders, niet Ray en niet ik.

Jij kiest.

**edit
Een verlenging staat los van 4G, je hebt/er is geen 4G abbo. 4G is een optie.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Nu is het mij allemaal wel duidelijk hoe het zit.

Groet:

Snappie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Snappie,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je wilt verlengen 😃 Ik zie dat je je bundels ook netjes hebt aangepast. Mooi! Ik zie ook dat je 4G hebt ingeschakeld. Lukt het jou nog steeds om gewoon op 3G te internetten? Als het goed is wel, want je toestel zoekt de snelste verbinding die mogelijk is.

Het was niet nodig om 4G te activeren, omdat 4G een aparte bundel is. Weliswaar een gratis bundel, maar toch een bundel. Je kunt onafhankelijk van 4G gewoon je internetbundel en je belbundel wijzigen. Dat betekent dus dat je 4G gewoon uit kunt zetten. Zoals je merkte bij het proces van het wijzigen van je bundels, kun je schakelen tussen internetbundels, belbundels en de 4G-bundel zonder dat ze invloed op elkaar hebben. Alle keuzes liggen bij jou!

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Ray en Friesian, dank voor de hulp! :D

Groetjes,
Jihane

Reageer