.

Beantwoord

Kan ik 4G gebruiken met mijn simkaart?

  • 4 June 2017
  • 5 reacties
  • 596 Bekeken

Badge
Ik heb een nieuwe sim kaart nodig ivm 4G. De mijne is het oude type (met een nr beginnend met 4).
Zijn hier dan ook kosten aan verbonden?
icon

Beste antwoord door Caspar 7 June 2017, 12:23

Bekijk originele reactie

5 reacties

Normaal gesproken kost een vervangende sim €5.00 maar als je lieftallig met je ogen knippert en wacht op de moderator dan heb je kans dat hij/zij je een gratis exemplaar stuurt.

Lees ter informatie even....
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=8

Fijne Pinksteren!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi delftse,

Wat vervelend dat het lijkt alsof jouw simkaart geen 4G aankan. Als je simkaartnummer met een 4 begint, kan je inderdaad geen gebruik maken van 4G. Is het een 5 of hoger, dan moet het wel lukken!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat jouw simkaart begint met een 6. Dit zou betekenen dat je wel 4G kan gebruiken! Of gaat het om een ander 06-nummer dan waarmee je inlogt?

Wat voor toestel heb je precies? Klik hier om te kijken welke telefoons 4G aankunnen bij Simyo!

Ik hoor graag van je.

@Friesian bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Tot mijn verbazing blijk ik buitenshuis wel 4g aan te kunnen....🤔
Mijn vraag om een nieuwe simkaart bleek niet terecht. Nu nog uitzoeken waarom het thuis niet lukt.
Een stukje info van de dekkingskaart van KPN.

Sterke 4G-dekking, vooral binnenshuis

De dekkingskaart hierboven toont de situatie binnenshuis aan. Buitenshuis heb je een betere dekking. Mocht je op kaart plekken zien waar nu geen dekking is, dan is de kans groot dat je buitenshuis wel dekking hebt. Mobiel bereik vraagt binnenshuis om sterkere signalen dan buitenshuis.

De sterkte van je netwerk wordt door verschillende factoren bepaald. Soms worden signalen verzwakt door bijvoorbeeld isolatie van gebouwen, begroeiing en toestelkeuze.

Caspar vroeg welk toestel je hebt, zou je zo vriendelijk willen zijn om dat even aan te geven? 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi delftse,

Wat lastig dat je binnenshuis geen 4G hebt! Kun je binnen wel een 3G verbinding maken? En merk je dat je wel 4G hebt als je bijvoorbeeld bij een raam in de buurt gaat staan?

Niet geheel onbelangrijk; zet je wel je wifi uit thuis als je 4G probeert te testen? Anders blijf je natuurlijk het wifi teken zien in je scherm in plaats van 4G. Het zijn veel vragen, ik weet het. Maar op deze manier kunnen we samen met jou achterhalen waarom je binnen geen 4G hebt. Kun je jouw simkaart eens testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon? Hoe gaat dat precies en kun je dan wel een verbinding maken?

Alvast bedankt voor de extra informatie.

@Friesian, Bedankt voor je hulp :D

Groetjes,
Angela

Reageer