.

Beantwoord

Ik heb geen 4G op mijn iPhone 5S en 6S. Wat nu?


ik heb nog niet zo heel lang geleden een nieuwe simkaart besteld om 4g te activeren. maar deze simkaart lijkt 4g niet te werken. ik heb het in een iphone 5s en in een 6s geprobeerd. Nu heb ik een simkaart van vodafone voor mijn werk en 4g werkt op beide toestellen.. Waar kan dit aan liggen. Alle instellingen staan goed 4 g staat voor data en telefoneren aan.
icon

Beste antwoord door Asma 18 June 2017, 14:35

Bekijk originele reactie

11 reacties

En heb je 4G ook aangevinkt op de pagina waar je ook je bundels kan aanpassen?
tuurlijk anders had ik de nieuwe simkaart ook niet ontvangen
Leg mij dat eens uit, ben reuze nieuws gierig en nieuwsgierig. Waarom zou jij bij bestelling van een simkaart geen simkaart ontvangen als het niet om 4g ging?
Bij het aanzetten van 4G op je MijnSimyo krijg je geen nieuwe simkaart. Zo tuurlijk is het dus niet.
Reputatie 7
Badge +7
Was het niet zo als je een heel oude simkaart had 4g niet werkte? En dat je dus dan een nieuwe moest aanvragen?

Dat is in ieder geval voor NFC zo, maar ik dacht ook voor 4G.
Dat kan maar dan staat 4G nog steeds niet aan. Dat moet je dus wel aanzetten.
Als je 4 g aanzet op de site en je hebt nog geen simkaart die 4g ondersteund krijg je in mijn geval gewoon een nieuwe simkaart opgestuurd, die wel 4g en NFC ondersteund.
Je begint je topic met;

ik heb nog niet zo heel lang geleden een nieuwe simkaart besteld om 4g te activeren.

Dus ik vraag;

En heb je 4G ook aangevinkt op de pagina waar je ook je bundels kan aanpassen?

Waarop jij schreef;

tuurlijk anders had ik de nieuwe simkaart ook niet ontvangen

Kortom, je spreekt jezelf een klein beetje tegen want eerst zeg je dat je een nieuwe simkaart besteld hebt om 4G te kunnen activeren en nu zeg je;

Als je 4 g aanzet op de site en je hebt nog geen simkaart die 4g ondersteund krijg je in mijn geval gewoon een nieuwe simkaart opgestuurd, die wel 4g en NFC ondersteund.

Dus ja, wat is het nou :?:8
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Henrialexander,

Welkom op het Forum!

Erg vervelend dat je 4G niet werkt. Maak je vooral geen zorgen, ik help je hiermee!

Volgens onze gegevens staat je 4G optie al aan. Deze optie staat los van het ontvangen van een nieuwe simkaart. Maar het klopt wel wat je zegt, hoor. Want als je over een oude simkaart beschikt, dan kun je niet mee 4G internetten! 😳 Alleen is het wel zo dat als je een nieuwe simkaart ontvangt, je de optie '4G' zelf dient aan te zetten via Mijn Simyo.

Om 4G te kunnen gebruiken op je telefoon, is het belangrijk dat je over de juiste internetinstellingen beschikt. Je kunt je internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van onze Toestelhulp. Het is namelijk belangrijk dat je APN 'portalmmm.nl' is.

Nadat jij je internetinstellingen hebt nagelopen, kun jij je telefoon even uit- en aanzetten. Hierna zou je 4G weer moeten werken. Als het probleem blijft bestaan, dan kun je mij een privé bericht sturen met de postcode en het huisnummer waar je 4G niet werkt. Ik zoek dan uit of je hier 4G kunt gebruiken. Vind je dat goed?

@ Wimj12, Ray en Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma
Dank je Asma voor de uitleg.
Het gekke is dat ik geen instellingen heb gewijzigd de volgende morgen wel 4g aanstaat.
Ik ben in ieder geval blij met het resultaat in tegenstelling tot de vrij vervelende antwoorden van bijdehandje Ray
Reputatie 5
Badge +9
Hoi henrialexander,

Mooi dat het is opgelost en dat je nu 4G kan gebruiken.

Jammer dat het niet zo boterde tussen jou en Ray. Hij wilt natuurlijk ook alleen maar helpen, dus het is allemaal goed bedoeld.

Als je nog wat wilt vragen, weet je ons te vinden :D

Groetjes,
Caspar

Reageer