.

Beantwoord

Ik heb 4G aangezet, maar ik krijg geen LTE of 4G symbool in mijn telefoon. Hoe krijg ik verbinding met 4G?

  • 14 April 2017
  • 11 reacties
  • 4544 Bekeken

ik krijg op mijn telefoon, Sony Xperia Z5 compact, geen LTE of 4G symbool op het scherm na aanpassing voor 4G.
icon

Beste antwoord door Samantha 14 April 2017, 14:53

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hoi,

Met na aanpassing voor 4G bedoel je het aanzetten op je MijnSimyo? Ik vraag het maar even voor de zekerheid :)

Indien ja,

Zet je telefoon even 10 minuten uit om hem daarna weer in te schakelen.

Heeft dat gewerkt?
Heeft helaas niet gewerkt.
heb ik nog 3 punten;

Hoe oud is je simkaart ongeveer? Hele oude simkaarten zijn namelijk niet geschikt voor 4G.

Ga eens naar instellingen - mobiele netwerken en check of je voorkeursnetwerktype op GSM/WCDMA/LTE staat. Kan ook zijn dat er 2G/3G/4G moet staan. (beschrijving kan afwijkingen van de menustructuur op jouw telefoon) Na eventueel aanpassen telefoon weer herstarten.

- Check eens hoe het zit met de dekking van 4G op jouw postcode. https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm
De simkaart is 1,5 jaar oud. Instelling voorkeursnetwerktype staat op 4G/WCDMA /GSM
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-instellingen-voor-g-zijn-goed-maar-toch-140

Bij bestelling.
Goed doorlezen wat er staat over 4G simkaart enzovoort.
Kijk wel of de adresgegevens kloppen op MijnSimyo.
Badge +7
Hoi Huub M,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, wat vervelend dat je geen 4G verbinding krijgt! Ik zie dat je alles goed hebt ingesteld op Mijn Simyo. Daarom heb ik je internetinstellingen een reset gegeven. Hierdoor wordt er opnieuw een internetverbinding met het netwerk gemaakt. Kun je je telefoon een paar minuten uitzetten? Hopelijk kun je daarna wel internetten via 4G.

Als dit niet werkt, raad ik je aan om even de APN instellingen van je telefoon te controleren met behulp van onze Toestelhulp.

Werkt dit ook niet? Stop dan je simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of het probleem gezocht moet worden bij je simkaart, of in de instellingen van je telefoon. Dan kunnen we je daarna beter helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, Bedankt voor jullie goede hulp! 🙂
Dankzij jullie hulp werkt het. Bedankt allemaal.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Huub,

Fantastisch om te horen 😃 Laat je het weten als je in de toekomst nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik heb m'n abonnement zojuist verlengd maar zie nog steeds alleen 3G en geen 4G, ik heb volgens mij wel al een heel oude simcard.
Telefoon heb ik al 10min uitgezet en weer aangezet, en verder is dit gebied wel voorzien van 4G is Amstelveen

Welke actie moet ik ondernemen om aan een nieuwe simcard te komen
Ik lees: Ik heb m'n abonnement zojuist verlengd maar zie nog steeds alleen 3G en geen 4G, ik heb volgens mij wel al een heel oude simcard.

Maar verlengen zet 4G niet aan, staat deze aangevinkt op je MijnSimyo? Zo niet vink het dan aan en herstart je telefoon.

Een simkaart vraag je aan via je MijnSimyo, tabblad simkaart.
Reputatie 7
Badge +10
Hi TRINGGG,

Wat jammer dat je geen 4G snelheid op je mobiel hebt! Heb je al gecontroleerd of je toestel 4G-ready is? Hier kun je dat controleren!

Verder heb ik de 4G-optie een reset voor je gegeven! Hiermee worden de instellingen op 't netwerk vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Heb je de 4G-optie wel aangezet op je toestel? 🙂

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer