.

Beantwoord

Hoe komt het dat ik sinds een paar dagen geen 4g meer heb?


Badge
  • Beginner
  • 2 reacties
Dag Simyo,

Van de week heb ik ingelogd op de website.
Toen zag ik bij netwerkinstellingen het vinkje bij "Internet op je mobiel in Nederland" uit staat.
Dit terwijl internet wel werkte.
Ik heb het vinkje toen op aan gezet, met als gevolg dat internet niet meer werkte.
Na wat heen en weer geswitch werkte internet uiteindelijk wel weer.

Echter werkt 4g nu niet meer.
Aan de instellingen op de telefoon is niets veranderd.

Kunnen jullie dit weer actieveren?
4g op de website staat wel gewoon aan.
icon

Beste antwoord door Tiury 17 July 2015, 17:20

Bekijk originele reactie

26 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je zou, als eerste, even je toestel helemaal uit moeten zetten...even wachten en opnieuw aanzetten.
Werkt e.e.a. nog niet dan kan een mod hier je simkaart een reset geven. Of je kunt bellen naar de klantenservice.
Badge
Dat heb ik uiteraard al geprobeerd zonder resultaat.
Same here! Geen 4G, telefoon wel 4G ready, zit in 4G gebied, flex 4G bundel staat aan en ja APN portalmmm.nl

Ook heb ik geen oudere simkaart (althans begint niet met een 4)
Reputatie 6
Badge +10
Hoi tho en Ping, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vervelend dat jullie 4G het niet doet. Er is inderdaad op allebei jullie accounts iets vreemds te vinden. Onze IT afdeling heeft er aan te pas moeten komen om dit recht te zetten, want er is iets niet goed gegaan op het netwerk. Ze hebben dit zojuist voor jullie aangepast.

Het enige wat jullie hoeven te doen is over 30 minuten even je telefoon opnieuw opstarten. Dan zal jullie 4G het meteen weer doen!

Laten jullie me weten of dit ook zo is?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reactie de leon! 🙂
Yo werkt weer prima! Kreeg alleen wel een sms (op het moment dat het denk ik opgelost werd) dat ik over mijn internet bundel heen ben. Maar volgens mij kan ik deze als niet verzonden beschouwen? Heb volgens mijn simyo nog genoeg mb's over deze maand

Dank voor je hulp
Gr Ping
Badge
thnx het werkt weer!
Die sms heb ik ook gehad.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Ping,

Fijn dat het weer werkt. Je hebt nog ruim 600 MB's over voor deze maand. Je kan het sms'je inderdaad negeren.


thnx het werkt weer!
Die sms heb ik ook gehad.


Hoi tho,

Goed dat je even laat weten dat het weer werkt. Ook jij kan de sms als niet-verzonden beschouwen.
Goeiemiddag,

Ditzelfde probleem had ik ook. Ik heb het vinkje weer op aan gezet bij internet in NL. Maar tegelijkertijd heb ik ook een nieuwe telefoon gekocht (Galaxy S6) en een nieuwe Nano simkaart. Echter is het nu flink in de war. Af en toe heb ik helemaal geen internet. Dan weer 3G of H+.. Maar nooit meer 4G. Please help :)

groetjes,
Mark
Reputatie 5
Badge +11
Hoi opa333, welkom op het Simyo forum!

Ergens in de wissel van je oude naar je nieuwe simkaart is iets misgegaan in je aansluiting. Dit heb ik nu handmatig rechtgezet voor je. Als je je telefoon opnieuw opstart moet je weer kunnen viergeeën.
Kun je laten weten of dat werkelijk zo is?
Toppie. De 4G werkt weer prima!!!!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi opa33,

Bedankt dat je het ons hebt laten weten! Veel plezier van je 4G 🙂.

Groetjes, Tiury
Ik had tot een kwartiertje 4g op mijn iPhone 6 en zette in mijn instellingen internet op aan die uitstond, vreemd. Nu alleen 3g ondanks een aantal x herstarten. Wat nu?
Ik heb net maar de hulplijn gebeld en die hebben iets gereset en het werkt dus weer.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Ruudwcm,

Goed om te vernemen dat het probleem is opgelost en je weer gebruik kunt maken van 4G.

Bedankt voor het op de hoogte houden!
Hi,

ik heb hetzelfde probleem als tho. Mijn internet in Nederland wel aangezet (terwijl het al werkte) en sindsdien geen 4g meer. Is hier nu een oplossing voor?

Bedankt voor de hulp!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jmadp, welkom op het Simyo forum :)

Wat vreemd dat er op Mijn Simyo stond dat de optie: Internet op je mobiel in Nederland uit stond, terwijl je wel gewoon internet had. Toen je deze optie aanzette, ging de gewone 3G optie aan. Dit heb ik zojuist zelf recht gezet.

Wil je de telefoon even opnieuw opstarten en kijken of het nu werkt?

Groetjes, Tiury
Hey Tiury,

Ik merkte net dat je het had gereset had namelijk ook geen 3g meer. Nadat ik mn telefoon opnieuw had opgestart had ik inderdaad weer 4g. Dankjewel voor je hulp!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jmadp,

Bedankt voor je bevestiging 🙂. Goed dat je 4G inmiddels weer werkt! Mocht er nog iets zijn, zie ik je graag terug op het Simyo forum.

Groetjes, Tiury
Hoi,

Ik heb sinds een aantal uur hetzelfde probleem. 4G werkte in eerste instantie goed maar viel een aantal uur geleden weg. Toen had ik helemaal geen internet meer. Door de toggle internet in Nederland onder mijn Simyo op aan te zetten kreeg ik wel internet, alleen is het geen 4G meer. Hoe krijg ik weer 4G op mijn toestel?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi T Bak,

Wat vreemd dat je 4G wegviel en dat de knop 'Internet op je mobiel in Nederland' uit stond. Dit laatste was namelijk bij ons niet het geval. Toen je deze hebt aangezet, is er in het systeem de gewone internet optie (3G) geactiveerd en niet jouw 4G optie. Dit heb ik net rechtgezet. Als je de telefoon even opnieuw opstart, heb je weer 4G!

Zou je willen kijken of de optie Internet op je mobiel in Nederland nu nog wel aan staat op Mijn Simyo?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury.

4G werkt in ieder geval weer, bedankt. De knop Internet in Nederland staat momenteel uit als in inlog en bij instellingen kijk. Het is dus ook de bedoeling dat deze uit blijft staan omdat deze voor 3G is?

Groet Tom
Reputatie 6
Badge +10
Hoi T Bak,

Die hoort nu ook aan te staan, maar blijf er inderdaad maar van af 🙂. Als jij deze nu aan zet, zal je 4G inderdaad weer uit gaan. Wij gaan uitzoeken hoe we dit kunnen oplossen!

Groetjes, Tiury
Hoi,
Sinds enkele dagen een nieuwe telefoon (wel 4g ready), hiervoor moest ik een nieuwe simkaart aanvragen gezien mijn oude geen nanosim was. Sinds ik deze nieuwe simkaart heb geen 4g meer. Ook nog even getest op mijn oude telefoon of het daar aan lag maar daar ook geen 4g op.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joriszuid,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is niet handig!

Ik zie in het systeem dat toegang tot het 4G netwerk niet aanstond. Dit heb ik nu voor je aangepast. Als jij jouw telefoon uit- en aanzet, zal 4G weer werken. Wil je dit testen en mij laten weten of dit klopt.

Het kan zijn dat je op Mijn Simyo zien staat dat 'Internet op je mobiel' uitstaat. Dit is een fout in de weergave. Je kunt deze uit laten staan. Het kan voorkomen dat je deze aanzet en hiermee 3G weer activeert. Ik zie jouw bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Hartstikke bedankt, 4g doet het weer. Het viel mij een tijd terug ook al op dat die inderdaad uit stond, maar die zal ik dus lekker uit laten staan.

Reageer