.

Beantwoord

Geen 4g Samsung Galaxy Grand 2, wat moet ik doen?


Hallo,

ik heb sinds 1 augustus een nieuw abbonoment met 4g inlaten lopen, mét 4g. nu heb ik sinds Gisteren een telefoon die over 4g hoort te beschikken, maar op één of andere manier krijg 'k t niet voor elkaar om op 4g te komen. kunnen jullie mij hier ook bij helpen?


Mvg


Gerben Kes
icon

Beste antwoord door Ernst 10 August 2015, 15:10

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi GerbenKees,

Welkom op het Simyo Forum.

Heb je al een keer geprobeerd je telefoon voor 15 minuten aan en uit te zetten?
Heb je al een keer geprobeerd om op je telefoon de APN code erop nieuw op te zetten?
Kan je wel op internet met 3G?

Graag je reactie.
Hallo, bedoelt u constant 15 minuten lang telefoon an en uit zetten, of 15 minuten uit laten? en met de APN code kon 'k maar uit 1 kiezen, en verder snap ik daar ook niet zo veel van. en 3g werkt ook niet.

bvd


Gerben Kees
Nee GeberbenKees,

maikel.twinnie bedoelt het goed maar heeft het fout geformuleerd. Hij bedoelde telefoon uit en na 15 minuten weer aanzetten.
Wat betreft APN.
Ga naar mobiele netwerken op de telefoon en dan handmatig instellen.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/handmatig-internetinstellingen-invoeren-148?c=54
Daarna telefoon uit en weer aan.
Controleer ook de netwerkmodus bij mobiele netwerken.


Zonder deze instellingen werkt geen 3g of 4g.

Bij gebruik van data via simyo heb je nodig dat mobiele netwerken is ingeschakeld. Doe dat uitsluitend indien nodig voor de rest Wi-Fi.

Laat je weten of het hiermee lukt?

Friesian.
Hallo Friesian,

Ik ga een poging doen en dan laat 'k het u straks weten of het gelukt is of niet!

Bvd


Gerben Kees
Hallo,

't Heeft helaas niet geholpen, ik heb de telefoon eerst na ong 20 minuten uit gelaten. en toen heb ik die APN (zo goed mogelijk) zelf ingevuld. en toen opnieuw opgestart. maar doet helaas nog niks..

Mvg


Gerben Kees
Hoi Gerben Kees.

Omdat je aangeeft zo goed mogelijk, wellicht helpt het om deze stappen eens door te nemen.
https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#/samsung/g530fz-galaxy-grand-prime/usecase/internet/handmatig-instellen

Ben benieuwd.
Friesian.
Hallo Friesian,

Ook dit mocht niet baten. Nogsteeds werkt mijn 4g niet, ook heb ik nog geen 3g.

Mvg


Gerben Kees
Staat internet op je mobiel aan bij je Mijn Simyo, tablad instellingen en dan Netwerkinstellingen?
Voor 4G moet je wel een Sim only abonnement hebben, met prepaid werkt dan niet.
Hallo Raytje

Dit is inderdaad heel stom van mij, bij mijn simyo stond internet in nederland inderdaad uit. maar enigzins snap ik niet hoe dit kan. omdat ik al bijna 2 jaar bij simyo zit en altijd gewoon internet had.
Maargoed, het probleem is nu opgelost!! Hartelijk dank voor alle hulp!

Met vriendelijke groet,


Gerben Kees
Niet stom van jouw maar door onverklaarbare wijze uitgezet op je Mijn Simyo. Misschien een bugje ergens Simyo?

In ieder geval top dat het werkt.. 🙂
Niet stom van jouw maar door onverklaarbare wijze uitgezet op je Mijn Simyo. Misschien een bugje ergens Simyo?

In ieder geval top dat het werkt.. :)

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, waar de een niet direct aan denkt kan de ander helpen.
Goeje tip Raytje, dat ik daar niet aan dacht.....!:8
Hallo,

Nou, ik ben in ieder geval blij dat 't opgelost is, hoe simpel 't nu achteraf ook was!
Nogmaals hartelijk dank!!
Hallo

Nu heb ik opeens geen 4g meer maar alleen nog 3g.. iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn

Mvg
Reputatie 5
Badge +11
Hoi GerbenKees,

Wat fijn dat je al zoveel hulp hebt mogen ontvangen van je 'mede-forummers' :D

Om de één of andere reden is jouw aansluiting teruggezet naar 3G in plaats van 4G. Ik heb dit nu handmatig omgezet voor je, dus je zult straks weer gewoon 4G hebben gelukkig :)

Maikel.twinnie, Friesian en Raytje; dank voor de jullie hulp!
Hallo.

Hartstikke bedankt!!

Mvg


Gerben Kees
Hallo ernst,

Helaas heb ik nu nogsteeds alleen maar 3G, heb de telefoon opnieuw opgestart, heb hem 15 minuten uitgelaten, en heb internet uit en aan gedaan, en nogsteeds geen 4G.
Mijn excuus voor het zeuren.

Mvg

Gerben Kees
Niemand zeurt, jij ook niet. Dit forum is een optie om bij simyo iets aan te kaarten.....niets meer niets minder, dus gewoon melden zoals je doet. En zeuren.. vergeet dat maar.🆒
Reputatie 3
Badge +7
Hoi GerbenKees,

Dat is geen zeuren hoor 🙂 Goed dat je laat weten nog niet te beschikken over 4G.

Ik dit doorgezet naar onze IT afdeling. Zij zullen nagaan waar dit aan ligt.
Hallo.

Hartelijk dank!

Mvg


Gerben Kees
Reputatie 7
Badge +10
Geen probleem Gerben! Ondertussen hebben wij een reactie gehad van onze IT afdeling. Er ging iets niet goed met het activeren van 4G op jouw aansluiting. Dit is nu gelukkig opgelost voor je. Zou je willen controleren of je nu gebruik kunt maken van 4G op jouw telefoon? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela
hallo,

Ja nu is het probleem helemaal opgelost! Iedereen die hier geholpen heeft hartstikke bedankt!!!

Mvg

Gerben Kees
Reputatie 7
Badge +10
Yes! Dat is het antwoord wat ik wilde zien Gerben 🙂 Ik spreek namens ons allemaal als ik zeg: heel graag gedaan. Fijn dat je nu gebruik kunt maken van 4G. Heel veel internetplezier met deze snelle verbinding. Als je in de toekomst nog vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Hallo.

Mocht er in de toekomst ooit nog eens wat voorvallen Dan zal k het eerst hier proberen!!
Dikke pluim voor de goeie hulp! ;-)

Mvg
Reputatie 4
Badge +10
Hoi GerbenKees,

Super dat horen we graag. Dankjewel :$

Graag tot ziens op het forum 😳

Reageer