.

Beantwoord

Ik heb geen 4G op mijn Samsung S6. Wat nu?

  • 21 March 2017
  • 7 reacties
  • 2233 Bekeken

Reputatie 2
Via 'Mijn Simyo' heb ik 4G ingeschakeld op de dag dat het beschikbaar kwam. 1-2 dagen later kreeg ik van Simyo een nieuw simkaartje toegestuurd, omdat de oude niet geschikt zou zijn voor 4G. 4G staat op mijn S6 ook ingeschakeld. Toch lukt het mij met geen mogelijkheid om 4G verbinding te maken op de S6. Ik woon in een omgeving waar 4G zeker beschikbaar is. Mijn dochter heeft een S7 en heeft hier zelfs een 4G+ verbinding. Ik ben tot op 20 meter van de plaatselijke GSM masten geweest om uit te sluiten dat de ontvangst in mijn woonomgeving een probleem zou zijn.
Zelfs op 20 meter van de mast heb ik meestal H+ en een enkele keer 3G.
Daarom wil ik al mijn toegangspunt instellingen in de groep gooien. Deze worden namelijk niet allemaal vermeld in de instellingswizard voor de S6. Misschien vindt een deskundige hierin een probleem.

Alvast dank voor het meedenken.
Groetjes,
Willem van den Broek

INSTELLINGEN TOEGANGSPUNT

Naam
Mobiel Internet

APN
portalmmm.nl

Proxy
Niet ingesteld

Poort
Niet ingesteld

Gebruikersnaam
Niet ingesteld

Wachtwoord
Niet ingesteld

Server
Niet ingesteld

MMSC
http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS-proxy
10.10.100.20

MMS-poort
5080

MMC
204

MNC
08

Verificatietype
PAP

Type toegangspunt
default,supl

APN-protocol
IPv4

APN-roamingprotocol
IPv4

APN in-/uitschakelen (is grijs)
APN ingeschakeld

Drager
Niet-gespecificeerd

Operatortype mobiel virtueel netwerk
Geen

Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk (is grijs)
Niet ingeschkeld
icon

Beste antwoord door Samantha 22 March 2017, 10:44

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Willem,

ik denk dat je toegangspunt niet het probleem is kijk eens of je je instellingen misschien op 3g hebt staan.
kan verschillen bij een andere android. Ik heb Android 6.0.
ga naar instellingen>meer>mobiele netwerken en zet voorkeursnetwerktype op 4g.

Groet Paul.
Reputatie 2
Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook Android 6. De instelling die jij bedoelt heet hier 'Netwerkmodus'. Deze staat op:
• 4G/3G/2G (automatisch verbinden)

Andere opties zijn:
• 3G/2G
• Alleen 3G
• Alleen 2G

Het moet dus goed staan.
Badge +7
Hoi Willem59,

Welkom terug op het forum :)

Wat jammer dat het niet lukt om 4G werkend te krijgen op je telefoon! Ik zie dat de instellingen op je simkaart goed staan. Toch heb ik deze voor de volledigheid een reset gegeven. Hierdoor maakt je simkaart een nieuwe internetverbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk heb je daarna wel een 4G verbinding.

Zo te zien staan de instellingen in je telefoon juist. De netwerkmodus heb je in ieder geval goed staan. Of de APN-instellingen goed staan, kun je het beste controleren met behulp van onze toestelhulp.

Als je hierna nog steeds geen 4G verbinding hebt, raad ik je aan om jouw simkaart in de telefoon van je dochter te stoppen, en de simkaart van je dochter in jouw telefoon te stoppen. Zo kunnen we zien waarom je 4G niet werkt. Staat er iets niet goed ingesteld in je telefoon, of staat er iets niet goed op je simkaart? Met deze informatie kunnen we je beter helpen.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@PaulH, heel erg bedankt voor je hulp! 🙂
Reputatie 2
Hoi Samantha,

Het was even spannend. Na een kwartier uit geweest te zijn, begon het met H+, na een paar seconden 3G. Nog even daarna 4G en toen 4G+.
Hartelijk dank voor de goede en snelle service.

Maar ik heb nog een vraagje, mijn partner heeft namelijk hetzelfde probleem. Dan wel met een Nexus 5, maar deze moet ook 4G aan kunnen. Aangezien zij niet op het forum zit, wil ik je vragen of je haar simkaart ook wilt resetten?

Nogmaals hartelijk dank en ik hoop dat we het probleem van Erna op dezelfde manier kunnen oplossen.

Groetjes,
Willem
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Willem!

Yes, wat goed dat het voor jou nu werkt 😃 Natuurlijk willen we dat voor jouw partner dan ook oplossen. Ik heb haar aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je al telefonisch contact hebt gehad met een collega van mij. Hij heeft netjes een reset uitgevoerd op de 4G-optie, waardoor alles nu weer zou moeten werken. Is dat ook het geval?

Ik hoop het!

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 2
Hoi Jihane,

Gisteren viel mij op dat dit topic de status 'Beantwoord' had gekregen. Daarom heb ik gebeld over de simkaart van mijn partner. Deze is inderdaad gereset, waardoor zij nu ook 4G heeft. Bedankt voor jullie moeite, wij zijn helemaal happy.

Groetjes,
Willem
Badge +7
Hoi Willem59,

Wat fijn dat bij jullie allebei 4G werkt. Nu zijn wij ook happy :D

We zetten trouwens een topic op 'beantwoord', zodra de eerste moderator een antwoord heeft gegeven. Dit hoeft niet altijd te betekenen dat alle problemen zijn opgelost of dat we je niet meer verder willen of kunnen helpen. We helpen je nog steeds graag met je vragen ;)

Groetjes,
Samantha

Reageer