.

Beantwoord

Geen 4G na aanzetten Flex 4G. Wat nu?

  • 9 April 2016
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Hoi Simyo,

Ik heb gisteren 4G bij mijn nieuwe bundel genomen, maar nu heb ik helemaal geen internet meer op mijn telefoon.
Ik heb een Lumia 1020, die eerst op Windows 10 Mobile (insider preview) liep, en nu op Windows Phone 8.1. Beide werken niet.
Ik heb de APN instellingen gecheckt, en die lijken te kloppen: 'portalmmm.nl'
Kunnen jullie mij helpen?
icon

Beste antwoord door Angela 11 April 2016, 13:24

Bekijk originele reactie

8 reacties

Als je eerst 3G had, en dat werkte, dan zijn je APN instellingen correct.

Ik heb de 535 met WM 10 dus beroep mij even op de structuur van dat menu, maar ga eens naar instellingen - Netwerk & draadloos - mobiel netwerk & simkaart en kijk daar wat je hoogste verbindingssnelheid is. Misschien staat ie ie 3G?

Anders even je telefoon uitzetten, sim eruit, 10 minuten wachten, alles weer terug plaatsen en telefoon aan doen. Je sim maakt dat een verse verbinding.
Hoi Raytje,
Ik heb de hoogste verbindingssnelheid gecheckt, die staat op 4G. De SIM heb ik er een kwartiertje uitgelaten, maar dat heeft helaas niks gedaan.

Ik zal wel even benadrukken dat ik geen 3G (uberhaupt geen mobiele data) meer heb sinds ik 4G heb geactiveerd.
Ik vermoed dat er iets mis is gegaan in de configuratie bij de provider zelf, kan dit worden gecontroleerd?
Je kan ook bellen met 1200, is sneller en gratis van je Simyo aansluiting. Ik vermoed dat je sim een reset nodig heeft vanaf het netwerkt.
Ik heb met 1200 gebeld, mij is verteld dat er iets inderdaad is misgegaan bij Simyo zelf. Ik zou vandaag nog teruggebeld worden als het opgelost is.
Goed om te lezen..:) Een moderator van Simyo zal ook nog wel reageren hier en kan de status bekijken mocht dat nodig zijn..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JasperdeLaat,

Welkom op het Simyo Forum.

Sorry voor de late reactie! In het weekend zijn wij helaas gesloten en dus niet standaard aanwezig op het forum. Gelukkig is Raytje er vaak wel om je van informatie te voorzien (waarvoor uiteraard veel dank :))

Dat je graag gebruik wilt maken van 4G kan ik goed begrijpen. Het is in dit geval dus heel slim geweest om even contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Hier is ontdekt dat er iets mis is gegaan met het activeren van Flex 4G. Dit is de reden dat je geen verbinding hebt kunnen maken.

De IT-afdeling heeft hier ondertussen naar gekeken voor je en heeft de bundel alsnog goed geactiveerd. Hiermee ben je direct handmatig geactiveerd op het 4G netwerk. Het kan zijn dat je jouw telefoon nog even uit en aan moet zetten om het werkend te krijgen. Laat je weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Dat heeft gewerkt, ik ontvang nu weer internet en 4G.

Dank jullie wel!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JasperdeLaat,

Wat goed om te horen dat je 4G inmiddels werkt 🙂! Uiteraard sorry voor het ongemak. Uiteraard ben je altijd welkom op het Simyo forum als je nog verdere vragen hebt.

Groetjes, Tiury

Reageer