.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet sinds ik een nieuwe simkaart heb?


Hallo,

Ik heb dinsdag een nieuwe simkaart gekregen. Nu deed eerst het internet het helemaal niet, maar toen ik de telefoon opnieuw had opgestart kreeg ik H+. Hij geeft nu af en toe 3G aan, maar meestal heb ik H+. Mijn vorige simkaart deed het altijd prima. Hoe kan dit opgelost worden?

Groet,
Armanda
icon

Beste antwoord door Jihane 31 July 2016, 12:35

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Armanda,

Leuk dat je het forum hebt gevonden om je vraag te stellen!

Is deze H+/3G binnen of buiten, als het alleen binnenshuis is moet je even buiten proberen, daar ook geen 4G, lees dan verder.

Heb je de instellingen goed nagekeken, hier vind je wat informatie https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/

Als de APN portalmmm.nl geen 4G geeft probeer dan kpn4g.nl

Na het invoeren van gewijzigde gegevens is het verstandig je toestel opnieuw te starten.

Laat je even weten of het nu werkt (of nog niet)?

Mocht het nog niet werken geef dan even aan welk toestel je hebt en de 4 cijfers van je postcode, die postcode is bedoeld om te kijken of er niet toevallig gewerkt wordt aan de mast.
Hallo!

Alle instellingen staan goed en de klantenservice heeft ook alles gereset, maar nog steeds krijg ik H+.

Ik heb een Samsung A3 en mijn postcode is 4281.

Groet,

Armanda
Staat je toestel wel ingesteld op de hoogste snelheid?

Check dat even bij instellen - mobiel netwerk (of iets vergelijkbaars) en kijk of deze op de hoogste snelheid is ingesteld. Sommige telefoon zeggen 2g/3g/4g andere zeggen lte in plaats van 4g.
Hij staat op LTE.
Reputatie 7
Badge +9
Er staan geen werkzaamheden of storingen op deze postcode vermeld.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi AmandaB,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend vervelend dat je geen optimale internetverbinding hebt! Je hoort in jouw omgeving inderdaad gewoon te kunnen internetten. Ik zie staan dat je een Flex 4G bundel hebt, maar ook dat deze snelheid voorheen niet aan stond. Mijn collega heeft de snelheid voor je aangepast. Kun je nu wel internetten?

Als het nog steeds niet lukt, dan raad ik je aan om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Op die manier kun je erachter komen of het probleem ligt bij je simkaart of bij je telefoon.

Hou je me op de hoogte?

@ Franswon en Raytje: Dank voor de reacties, wauw! 🙂

Groetjes,
Jihane
Hallo!

Bedankt voor je reactie. Wel een beetje raar dat de snelheid apart aangezet moet worden toch?

Maar helaas heeft ook dat niet geholpen. Het simkaartje doet het ook niet in een andere telefoon, maar een ander simkaartje in mijn telefoon doet het weer wel. Hierdoor kan ik toch wel opmaken dat het aan het simkaartje zelf ligt toch?

Groet,
Armanda
Reputatie 7
Badge +10
Hoi AmandaB,

Normaal gesproken hoeft de snelheid niet apart aangezet te worden. Dit is inderdaad best apart, want dit kun jij zelf helemaal niet doen. Sorry voor de verwarring hierover. Het wil soms voorkomen dat de snelheid niet automatisch gewijzigd wordt als jij Flex 4G aanzet. Wij kunnen dit handmatig alsnog goed zetten voor je.

Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad met een collega van mij en dat er een nieuwe simkaart besteld is. Het lijkt er inderdaad op dat in jouw geval de simkaart de boosdoener is. Wil je ons op de hoogte houden van de levering van deze simkaart? Ik hoor natuurlijk graag of dit de oplossing is voor je.

Groetjes,
Angela
Hallo,

Ik heb woensdag mijn nieuwe simkaart gehad en sindsdien ook weer 4G! :)

Groetjes
Reputatie 7
Badge +9
Gefeliciteerd en veel plezier met je snelle 4G van Simyo!

Fijn weekend.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ArmandaB,

Top! Veel plezier met je sneller internet ;)

Groetjes,
Caspar

Reageer