.

Beantwoord

Waarom werkt mijn Flex 4G bundel niet?


Op mijn vorige toestel (Galaxy Note 3) en mijn vorige sim-kaart (zelfde nummer&abonnement) kon ik gewoon gebruik maken van jullie 4G netwerk. Echter, sinds kort heb ik een nieuw toestel (Nexus 6P) met daarbij een nieuwe sim-kaart, maar nu lukt dit mij niet. Het netwerk "blijft steken" op 3G/H+, en maakt geen verbinding met het 4G netwerk. Dit is wat ik tot nu toe al geprobeerd heb op het toestel zelf:
- APN instellingen exact zoals vermeld op jullie site (server: portalmmm.nl)
- 4G ingeschakeld bij instellingen mobiel (Mobiele netwerken > Voorkeursnetwerktype > 4G)
- "Flex 4G" ingeschakeld op mijn account.
- Meerdere malen mobiel opnieuw opgestart/gereset

Niks heeft het probleem opgelost. Uiteindelijk heb ik op 17 juni gebeld met jullie klantenservice om het probleem op te lossen. Ik werd toen verteld dat ze het voor me zouden oplossen, en dat ik waarschijnlijk vanzelf 4G zou krijgen. Dit was niet het geval. Ik heb toen teruggebeld, waarna ze verbaasd reageerde, want op hun scherm stond "Dat het probleem al opgelost was". Niet dus. Ze zouden er nog een keer naar kijken, en zouden me later terugbellen. Dit hebben ze nooit gedaan. Na deze nogal teleurstellende ervaring dus nu toch mijn vraag op het forum. Kunnen jullie dit probleem voor mij oplossen?

P.S. Ik heb al sinds ik mijn abonnement heb afgesloten bij jullie GEEN internet in het buitenland, ondanks dat dit aanstaat op mijn account (Mijn netwerkinstellingen > Internet op je mobiel in het buitenland > AAN) en Roaming ook aan staat op mijn mobiel. Op mijn vorige mobiel lukte het ook niet om verbinding te maken in het buitenland. Als jullie toch een kijkje nemen in mijn account, misschien kunnen jullie meteen dit probleem repareren?
icon

Beste antwoord door Ilias 30 June 2016, 13:53

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi MaxK,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het 4G-netwerk. Dat is natuurlijk onhandig.

Enorm goed dat je al veel hebt geprobeerd om het probleem op te lossen, wel jammer dat het niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Samen komen we er vast wel uit! Ik heb namelijk je aansluiting gecontroleerd en de instellingen voor het internet rechtgezet. Als je jouw toestel opnieuw opstart moet het probleem opgelost zijn! Kun je dit controleren?

Ik zie in de log van je aansluiting dat mijn collega je nog wel heeft geprobeerd terug te bellen, maar dat hij je niet te pakken kreeg.

Kun je me laten weten of het probleem is opgelost?

Groetjes,
Ilias
4G werkt nu. Dank voor het oplossen!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MaxK,

Super! Prettig om te horen dat het nu is opgelost 🙂 Geniet ervan!

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat graag.

Groetjes,
Jihane
Sinds deze maand maak ik gebruik van Simyo, en omdat mijn toestel 4g ondersteund, heb ik er ook een Flex 4G bundel bij genomen, maar die werkt niet. Ook ik heb alles geprobeerd wat hierboven genoemd is, maar niks wat werkte. Zouden jullie dit voor mij ook op kunnen lossen? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Van welk toestel maak je gebruik?
Samsung Galaxy S6
Reputatie 7
Oke, de Galaxy S6 is zeker 4G gereed onhankelijk van de aanbieder. Ik vroeg dit omdat de iPhone 5 wel 4G ready is, maar niet via Simyo.

Heb je bij de netwerkinstellingen in je S6 wel 4G ingesteld?
Ja, dit heb ik gedaan met het filmpje wat op jullie site staat, de apn instellen.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Sigrid_hoii,

Wat vervelend dat je geen verbinding kunt maken met het 4G-netwerk.

Ik heb meteen een reset voor je uitgevoerd van de optie voor 4G. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitgeschakeld laten en dan weer inschakelen. Ik verwacht dat dit het probleem oplost.

Als dit het probleem niet oplost, is het handig om jouw simkaart in een ander toestel te plaatsen die ook 4G ready is en een andere simkaart met 4G in jouw eigen toestel. Zo kunnen we zien waaraan het ligt.

Laat je het weten?

RicoK, goede vragen! Heeft enorm geholpen.

Groetjes,
Ilias
Ik heb mijn toestel uitgeschakeld, en na 10 minuten weer aan gedaan, helaas geen 4G. Ik heb helaas geen ander toestel die 4G ready is. De verbinding hier is sowieso erg wisselend, soms heb ik 3G, maar er staat ook weleens een E of H+ boven. Dit was bij mijn vorige toestellen ook zo (bij kpn was dat).
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sigrid_hoii,

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt! Op de dekkingskaart zie ik dat je in principe wel gewoon gebruik moet kunnen maken van 4G in jouw woonplaats. Heb je voor de rest wel bereik? En wil je eens voor je uittesten of je wel gebruik kunt maken van 4G als je in een andere stad bent?

Met die informatie kan ik dan contact opnemen met de netwerkspecialisten. Laat je me specifieker weten hoe het probleem zich voordoet?

Groetjes,
Jihane
Ik heb wel bereik, de ene keer is dit goed en heb ik 3G. De andere keer is het heel slecht en staat er een E of ik heb zelfs helemaal geen verbinding. Ook in een andere plaats/stad heb ik geen 4G, maar wel beter internet, 3G dus
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sigrid_hoii,

Wat vervelend om te horen dat het probleem zo persisterend is. Ik ben nog wel even benieuwd naar hoe het zou werken in een ander toestel. Is het een idee om even langs een telefoonwinkel te gaan waar je dit uit kunt proberen?

Groetjes,
Jihane
Ga ik doen!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sigrid_hoii,

Super! Fijn dat je dit toch wilt gaan testen op deze manier. We zijn uiteraard heel erg benieuwd en we horen dan ook graag van je wat de uitslag is van deze test.

Groetjes,
Angela

Reageer