.

Sticky F.A.Q.

FAQ: Wat moet je controleren voordat je 4G internet neemt?

  • 17 March 2014
  • 0 reacties
  • 10851 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5
  • Community manager
  • 998 reacties

Voor het laatst aangepast op 01-02-2024.

Simyo biedt sinds maart 2014 4G internet aan. Hieronder lees je de belangrijkste dingen over 4G internet van Simyo.

Hoe snel is 4G bij Simyo?
De gemiddelde downloadsnelheid van 4G internet is 50 Mbps. De maximale downloadsnelheid is 256 Mbps en de maximale uploadsnelheid is 150 Mbps. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon en de drukte op een zendmast, maar ook van de dekking in een bepaald gebied.

Is het 4G netwerk beschikbaar op je woonadres?
Het KPN netwerk heeft een landelijke 4G dekking. Je kunt met behulp van de de dekkingskaart van KPN controleren hoe de dekking op jouw woonadres is.

Zijn je telefooninstellingen goed ingesteld?
Werkt 4G niet automatisch op je telefoon? Controleer dan of je APN instellingen goed staan. Op de onderstaande pagina lees je hoe je dat doet.
Handmatig mobiel internet instellen

Wat voor internetbundel kan ik het beste samen met 4G internet nemen?
Het grote voordeel van 4G is dat de verbinding ontzettend snel is. Je MB's gaan hierdoor wel sneller op dan dat je met je 3G abonnement gewend bent. We adviseren je daarom om minimaal een 2000 MB bundel aan te schaffen.

Je kunt met behulp van de Mijn Simyo app je verbruik goed in de gaten houden. De Mijn Simyo app geeft precies aan hoeveel MB's je nog over hebt tot het einde van de maand. Als je een datameter installeert, kun je realtime in de gaten houden waar je MB's naartoe gaan. Dit geeft meer inzicht in je verbruik. Voor meer tips en informatie over dataverbruik, lees deze blog.

Mocht je alle bovenstaande punten gecontroleerd hebben en heb je nog steeds geen 4G, stel dan gerust je vraag in het internet en 4G forum.

Wil je alles weten over 4G internet bij Simyo neem dan het 4G forum door of bekijk onze 4G pagina op onze website.


Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.