.

Beantwoord

APN voor 4G, waarom adviseren jullie portalmmm.nl?

  • 17 May 2016
  • 3 reacties
  • 6129 Bekeken

Badge +1
Omdat ik net als anderen problemen had met het wegvallen van 3G (zuiden van het land) heb ik om uit te proberen 4G-flex geactiveerd. Werkt prima verder maar ik heb een vraagje over de instelling.
Bij 'Namen toegangspunten' zou ik volgens de info moeten kiezen voor Portalmmm.nl
Nu is de instelling automatisch gegaan waarbij ik zelf niets heb hoeven doen. Bij 'Namen toegangspunten' verschijnen er nu twee:
KPN 4G Internet - KPN4G.nl
KPN Internet - portalmmm.nl

Bij mij staat nu automatisch de bovenste (KPN4G.nl) geactiveerd. Werkt verder prima maar waarom dan de opmerking dat hij op portalmmm.nl moet?
Wat is het verschil tussen die twee?
icon

Beste antwoord door Tiury 18 May 2016, 15:24

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Mieshuib, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat slim dat je tijdelijk Flex 4G hebt geactiveerd, zodat je geen last hebt van de internetproblemen! Goed dat het ook meteen werkt en je hier geen instellingen voor hoeft aan te passen.

De reden dat we dit erbij zeggen is omdat we hebben gemerkt dat de APN Portalmmm.nl het op meer buitenlandse netwerk doet dan KPN4G.NL. Daarnaast zijn er ook een heleboel telefoons die deze instellingen niet zo mooi overnemen als jouw telefoon dat heeft gedaan 🙂.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes, Tiury
Badge +1
Hoi Tiury,
Helemaal helder. Dank je voor het antwoord.
Reputatie 6
Badge +10
Graag gedaan, Mieshuib.

Mocht je nog verdere vragen hebben voor ons, weet je het Simyo forum te vinden 😉!

Groetjes, Tiury

Reageer