.

Beantwoord

4G uitgeschakeld in je bundel en toch 4G. Hoe kan dit?

  • 1 September 2015
  • 33 reacties
  • 841 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Als je 4g bundel uitgeschakeld is en 4g is toch actief op je mobiele telefoon, hoe kan dit dan?
icon

Beste antwoord door Angela 2 September 2015, 14:45

Bekijk originele reactie

33 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi JGeurts,

Dat is een goede vraag! Er zit een ernom technisch verhaal achter waarmee ik je niet ga vermoeien. Ik zal je de korte, duidelijke versie geven ;)

Op het moment dat jij Flex 4G aan hebt staan, krijgt je toegang tot het 4G netwerk en de bijbehorende snelheid. Dit wordt in ons systeem automatisch omgezet. Als jij besluit de bundel te stoppen, word je teruggezet naar het 3G netwerk en de snelheid die hierbij hoort. In enkele gevallen gaat dit een klein beetje mis. Je blijft toegang houden tot het 4G netwerk, maar wel met 3G snelheid. Hierdoor kun je nog 4G zien staan in je scherm, terwijl je eigenlijk gebruik maakt van 3G.

Het gebeurt niet vaak en het wordt ook snel hersteld omdat het voor onduidelijkheid zorgt. Ik zie dat dit bij jou ook al gebeurd is. Klopt het dat je nu weer 3G ziet staan?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela

Ik zie nu nog steeds 4g in mijn scherm staan. Ik heb een speedtest, en volgens mijn conclusie zit ik nog steeds op het 4g netwerk. Op zich vind ik het geen probleem om gratis op het 4g netwerk te mogen 😉
Reputatie 5
Badge +11
Zou je voor de 'grap' dan eens een screenshot kunnen plaatsen van zo'n speedstest, jgeurts?
http://i738.photobucket.com/albums/xx22/johngeurts1977/Mobile%20Uploads/Screenshot_2015-09-03-17-39-31_zpsqse999ie.png
Ik hoop dat de snapshot zichtbaar voor je is 🙂
Badge
Ook ik heb 4g uitgeschakeld maar heb nog 4g in mijn scherm staan
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jgeurts & Maria,

@Jgeurts, helaas kan ik de screenshot niet inzien, maar ik geloof je gelijk dat er iets niet helemaal goed is gegaan. Ik heb het even nagekeken in het systeem. Je zou officieel geen toegang meer moeten hebben. Ik zie nog wel 1 error terugkomen in het systeem. Dit heb ik doorgezet naar onze IT afdeling. Zij zijn maandag weer aanwezig. Ik houd je op de hoogte hiervan.

@Maria, goed dat je dit even komt melden. Bij jou geldt hetzelfde als wat ik hierboven heb aangegeven bij JGeurts. Ik heb de juiste optie toegevoegd in het systeem. Zou je jouw telefoon uit en aan willen zetten? Ik hoor graag of je nog 4G in je scherm ziet staan hierna. Alvast bedankt!

Groetjes,
Angela
Badge
Ik heb de telefoon opnieuw opgestart, maar nog steeds 4g op mijn scherm
Volgens mij heeft de KPN IT afdeling de 4G uitgeschakeld. Ik heb nu nog alleen een 3G verbinding.

U kunt deze topic sluiten.

Hartelijk dank.
Badge
Hier is het nog niet opgelost, heb nog steeds 4g
Reputatie 7
Badge +10
Wat vreemd Maria! Ik heb het voor jou doorgezet naar de IT-afdeling. Zij gaan het voor je aanpassen. Ik houd je hiervan op de hoogte.

@Jgeurts, zojuist heb ik de afmelding binnengekregen van onze IT mannen 😉 Ze hebben het inderdaad in orde gemaakt. Bedankt voor je melding hiervan. Als je nog vragen hebt, laat je het dan even weten?

Groetjes,
Angela
Geen vragen meer van mijn kant 🙂
Reputatie 7
Badge +10
@Jgeurts, helemaal goed 🙂 Fijn dat het zo opgelost is.

@Maria, voor jou is het nu ook aangepast. Zou je mij willen laten weten of je nu weer 3G ziet staan? Bedankt alvast.

Groetjes,
Angela
Badge
Ik zie nu de ene keer 3 G en de andere keer H+ staan.
Hoi Maria,

Als je alleen 3G of H+ in je scherm ziet staan dat is je 4G uitgeschakeld.

Groet John
Badge
@jgeurts, oke dan is het opgelost.
@angela, bedankt voor de moeite.
Reputatie 7
Badge +10
@Jgeurts, wat fijn dat je al antwoord hebt gegeven! Dat kunnen wij allemaal maar waarderen hier op het forum 🙂 Bedankt!

@Maria, het klopt wat Jgeurts heeft aangegeven. 3G en H+ staan allebei voor het 3G netwerk. Hier vind je een kleine uitleg over de verschillende 'namen' die je bovenin je scherm zou kunnen zien. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Badge
@Angela, geen vragen meer. Nogmaals bedankt voor de hulp.

Maria
Reputatie 7
Badge +10
Helemaal goed en graag gedaan natuurlijk :)

Groetjes,
Angela
Badge
Ik heb tijdelijk 4G geactiveerd maar wil het weer stopzetten. Ik heb het uitgeschakeld maar zie nog 4G op mijn scherm staan evenals de vorige keer.
Groetjes Maria
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maria,

Goed dat je dit nog even komt vragen!

Ik heb het nagekeken en zie dat je op 17 december Flex 4G uitgezet hebt. Deze wijziging zal per de 1e van de volgende maand ingaan. Dit betekent dat je tot 1 januari nog gebruik kunt maken van 4G. Zie je na deze datum nog steeds 4G in je scherm, geef dan even een seintje. We gaan het dan nakijken voor je.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Badge
Dankjewel voor de reactie

Fijne feestdagen!
Groetjes, Maria
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Maria,

Namens Angela; graag gedaan! En wens ik jou ook fijne feestdagen 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Vanaf 1 januari is mijn 4g stopgezet maar er staat nu weer 4g in mijn scherm terwijl dat de eerste dagen niet zo was. Hoe kan dit?

Groetjes Maria
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Maria,

Vreemd dat je nog steeds 4G ziet staan.

Ik heb even een wijziging op je simkaart gedaan. Als je je telefoon opnieuw opstart, zou je 3G moeten zien staan. Kun je dit voor mij controleren?

Groetjes,
Estelle

Reageer