.

Beantwoord

4G onder de grond

  • 23 January 2014
  • 2 reacties
  • 1474 Bekeken

Badge
Goedendag,

Ik reis veel met de (Rotterdamse) metro en heb best wel vaak even snel mijn internet nodig om wat voor reden dan ook.
Nu merk ik dat ik met normaal 3G abbo ondergronds met de metro, of op (ondergrondse) stations alleen maar Edge heb. Dit is niet heel erg als dit ook zou werken. Heel vaak kan ik nieteens verbinding making met bijv. whatsapp en blijft die maar proberen te connecten.

Nu kan ik hier nog wel deels mee leven (al is het soms heel irritant als je haast hebt) Mijn vraag is dus nu, zometeen met 4G, is dit probleem er dan niet meer? 

Ps. Ik heb een iPhone 5s dus daar zal het denk ik niet aan liggen, toch?

Groeten
icon

Beste antwoord door Ernst 24 January 2014, 12:32

Bekijk originele reactie

2 reacties

Badge
Waarschijnlijk niet, 4G zit volgens mij op een hogere frequentie en muren verzwakken het signaal daardoor meer dan bijvoorbeeld Edge of 3G
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Annouk,

Ik durf écht niet te zeggen of je straks met 4G in de metro beter bereik gaat hebben. Voordeeltje is wel dat het 4G van het KPN netwerk op 800 Mhz zit, en de anderen op 1800 Mhz. Zoals smiba het aangeeft, zou dat juist beter zijn als je je binnen een constructie bevind.

Toch zul je het moeten afwachten en uitproberen. Of checken of je iemand in Rotterdam kent met 4G van KPN en hem/haar even vragen.

smiba, bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer