.

Beantwoord

4G in bundel maar kan alleen 3g gebruiken met iPhone 5.


Badge
Hoe fix it dit? Ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart. De simyo app vertelde dat ik jaar de site portalmmm.nl moest, maar die site werkt niet.

Help mij astublieft.
icon

Beste antwoord door Ray 11 June 2017, 13:25

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Welke telefoon heb je? Zit in Nederland of het buitenland?
Badge
Ik zit in nederland en ik heb een iphone 5.
Jasper, portalmmm.nl is geen site maar een APN instelling.
Loop eens de stappen door...... internet staat aan op mijn Simyo. .

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/apple/iphone-5-ios-10/topic/internet/handmatig-instellen/1
Badge
Deze stappen gevolgd, maar het geeft nog steeds 3G aan ipv 4G.
De Iphone 5 is ook niet volledig geschikt voor 4G via het KPN netwerk. Je toestel mist band 20 oftewel 800MHz..

Waar jij 4G aan heb gezet staat ook een link om te checken of jouwe 4G ready is. En hij staat er niet bij dus helaas.
Badge
En dit fix ik door een betere telefoon te kopen?
Als je 4g wilt op het KPN netwerk dan ja.
https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/3g-werkt-niet-38784/index1.html

Een extra topic lijkt me niet nodig.
Badge
Op het moment werkt mijn 3G niet meer. Het ligt niet aan de persoonlijke instellingen bij mijn simyo.
Het kan zijn dat een reset nodig is bij Simyo, dat is wat ik verw8 eerlijk gezegd. Maar voor de zekerheid...kun je al een kruistest doen. Jouw sim andere telefoon.....andere sim jouw telefoon.
Badge
Hoe kan ik het gereset krijgen?
Dat gebeurt bij Simyo, een moderator neemt contact op via dit topic Of je hebt er haast bij,;dan bel je KS 1200 met je foon.
Badge
Ik heb er geen haast bij. Dankuwel voor uw hulp. Ik zal wachten op een moderator.
Het was me een genoegen !
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jaspervde,

Welkom op het Forum!

Aah, ontzettend vervelend dat je geen 4G kunt gebruiken met je iPhone 5.

Ik zie dat Ray je heeft uitgelegd hoe dit komt. Het klopt wat hij zegt! Met een iPhone 5 kun je 4G niet gebruiken op 800 MHz. Juist op dit frequentie bieden wij ons 4G aanbod aan. Je kunt met je telefoon alleen 4G gebruiken op plekken waar wij 4G aanbieden op 1800 MHz. Helaas kan dit niet overal.

Als je met je Simyo simkaart voornamelijk 4G wilt gebruiken, dan kun je het beste overgaan op een andere telefoon die frequentie 800 MHz wel ondersteunt.

Ook erg balen dat je internet plotseling niet meer werkte. 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je weer probleemloos kunt internetten. Mogelijk komt dit doordat jij je internetinstelling zelf hebt gereset door 'm uit- en aan te zetten via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

@ Wimj12, Friesian en Ray, bedankt! :D

Groetjes,
Asma

Reageer