.

Beantwoord

4G en nu geen verbinding

  • 4 March 2014
  • 6 reacties
  • 1653 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo, Gister 4G aangevraagd nu geen geen 3G verbinding meer, meer mensen hier last van??
icon

Beste antwoord door Ernst 5 March 2014, 17:20

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo, Gister 4G aangevraagd nu geen geen 3G verbinding meer, meer mensen hier last van??


Zelfde probleem hier, in gebied waar geen 4G is geen internet meer
Reputatie 5
Badge +11
Hallo, Gister 4G aangevraagd nu geen geen 3G verbinding meer, meer mensen hier last van??

Zelfde probleem hier, in gebied waar geen 4G is geen internet meer


Hoi hylco en louw, welkom op het forum :)

In jullie gegevens zie ik inmiddels dat jullie beiden data verbruikt hebben, betekent dat dat 4G werkt?

Zo niet, hebben jullie je APN al aangepast voor 4G? Ik zou dan graag willen weten om welke toestellen het gaat, zodat ik of een forumgebruiker jullie kan helpen.
Het probleem is niet zozeer 4G wat overigens goed werkt! :)

Het is meer dat sinds ik 4G heb dat ik regelmatig helemaal geen internet meer heb buiten het 4G gebied. Soms doet hij het weer even maar meestal helemaal niks meer.
Ik heb op mijn iPhone 5S onder: "instellingen/mobiel netwerk/mobiel data netwerk" het volgende ingesteld in het menu (achter APN):

- Achter "Mobiele data": KPN4G.nl;
- Achter "MMS": KPN4G.nl, en (ook);
- Achter "Hotspot": KPN4G.nl.

"Schakel 4G in" staat op "on", en ook heb ik mijn mobiel opnieuw opgestart.

Resultaat: tot op heden nog steeds geen 4G (2 dagen later). Wat is er fout, of wat doe ik eventueel fout???

B.v.d.
Badge +8
Het probleem is niet zozeer 4G wat overigens goed werkt! :)

Het is meer dat sinds ik 4G heb dat ik regelmatig helemaal geen internet meer heb buiten het 4G gebied. Soms doet hij het weer even maar meestal helemaal niks meer.


Hoi louw,

Bedankt dat je laat weten dat 4G zelf prima werkt 🙂 Dan begrijp ik nu wat je bedoelt.
Heb je al geprobeerd om buiten het 4G gebied het 4G schuifje uit te zetten? Dan zou je via dezelfde APN gewoon 3G moeten hebben. Over welke postcode heb je het hier bijvoorbeeld?

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik heb op mijn iPhone 5S onder: "instellingen/mobiel netwerk/mobiel data netwerk" het volgende ingesteld in het menu (achter APN):

- Achter "Mobiele data": KPN4G.nl;
- Achter "MMS": KPN4G.nl, en (ook);
- Achter "Hotspot": KPN4G.nl.

"Schakel 4G in" staat op "on", en ook heb ik mijn mobiel opnieuw opgestart.

Resultaat: tot op heden nog steeds geen 4G (2 dagen later). Wat is er fout, of wat doe ik eventueel fout???

B.v.d.


Hoi J.v.B.,

Welkom op het forum :)
Goed dat je al van alles hebt geprobeerd. Jammer dat het je nog geen verbinding heeft opgeleverd.
KPN4G.nl hoeft maar op 1 plek te staan. Bij Mobiele data. De rest kan blijven zoals het was. Hoe je ook de juiste instellingen krijgt nu is door je iPhone even te synchroniseren met iTunes. Dan worden de zogenaamde "carrier settings" geladen.

Laat je even weten of deze tips helpen?

Groetjes,
Charlene

Reageer